اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج سازمان صدا و سیما:

تصاویر ضد فرهنگی نوشت افزارها جنگ نرم دشمن است

مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج سازمان صدا و سیما گفت: تصاویر ضد فرهنگی روی نوشت افزارها یک حرکت نرم نفوذی دشمن و نوعی تهاجم فرهنگی است.

تصاویر ضد فرهنگی نوشت افزارها جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عشرت شایق پیش ازظهر امروز در نشست تخصصی مقابله با تهدیدات نرم در صدا و سیمای استان، اظهار داشت: شناسایی استراتژی دشمن از مهم‌ترین مباحث دشمن شناسی است، اهمیت این موضوع کمتر از دیدبانی در دوران دفاع مقدس نیست.

وی با بیان اینکه جنگ نرم ورود به مرز نیست بلکه ورود به مغز انسان است، گفت: نبرد امروز ما با دنیای غرب در صحنه رسانه‌ای است، دشمن برای مقابله با هر حرکت ایران از پیش نقشه‌ای را طراحی کرده است، جنگ امروز جنگ اراده‌هاست و نیاز به پیش درآمد دارد.

شایق با اشاره به تفاوت تهاجم فرهنگی و تهاجم مرزی، خاطرنشان کرد: در تهاجم مرزی هزینه می‌کنیم تا با خرید ادوات سنگر دفاع را محکم‌تر کنیم، اما در تهاجم فرهنگی با خرید برخی از امکانات، دشمن را به خانه می‌آوریم.

مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج سازمان صدا و سیما افزود: لوازم التحریر منقوش به  تصاویر شخصیت‌‌های قهرمانان دنیای استکبار و غرب نوعی حرکت نرم نفوذی تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی ایجاد بی علاقگی در زنان برای استفاده از پوشش چادر را از نمونه اقدامات استکبار جهانی برشمرد و گفت: گرفتن اعتماد مردم از خدا، دور کردن زن از الگوی صدر اسلام، خشکاندن ریشه فرهنگ ارزشمند مادر بودن از نمونه خواسته‌های دشمنان ایران است.

شایق ادامه داد: نخستین آگهی زیبایی صورت برای نخستین بار در سال 68 در یکی از نشریات ایران چاپ شد و اکنون شاهد آن هستیم که نیمی از مجلات به آگهی جراحی‌های زیبایی و آرایشی اختصاص داده شده است.

مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه باید عناوین مهم تربیتی اسلامی در متون کتاب گنجانده شود، تأکید کرد: دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی به ویژه نظام آموزش و پرورش، نویسندگان، پژوهشگران و محققان باید به مسئله مقابله با جنگ نرم و تقویت منابع غنی ایرانی و اسلامی بپردازند.

به گزارش فارس، در پایان نشست تخصصی مقابله با تهدیدات نرم در صدا و سیمای استان از بانوان فعال و بانوان شاغل نمونه در دستگاه‌های اجرایی استان و خبرنگاران استان با حضور مدیر مرکز مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج صدا و سیما و مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

انتهای پیام/68006/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول