اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان عنوان کرد

ایستادگی در برابر حملات سایبری با سلاح علم

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: برای مقابله با حملات سایبری باید به سلاح علم مجهز شد.

ایستادگی در برابر حملات سایبری با سلاح علم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد پیش از ظهر امروز در همایش پدافند غیر عامل در همدان با بیان این‌که استکبار جهانی همواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با کشور ما دشمنی کرده است، گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب به طرق مختلف اقداماتی را علیه نظام اسلامی انجام داده که هیچ کدام از آن‌ها را فراموش نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: با عنایت خداوند و هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری تاکنون همه توطئه‌های دشمنان خنثی شده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان در ادامه با اشاره به این‌که در دنیای امروز جنگ از حالت سخت‌افزاری به حوزه نرم‌افزاری و سایبری کشیده شده است، تصریح کرد: امروز دشمن از هر مجرا و فضایی که ایجاد شود ضربه خود را وارد می‌کند، پس باید مراقب بود.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن بعثی از همه امکانات و تجهیزات علیه نظام اسلامی استفاده کرد و به علت ایستادگی رزمندگان اسلام نتوانست توفیقی به دست آورد.

قاسمی‌فرزاد افزود: امروز ایران اسلامی با استفاده از نیروهای خلاق، فکور و جوانان ایرانی در برابر حملات سایبری دشمن مقابله کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که تشکیلاتی به نام سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با حملات سایبری دشمن به وجود آمد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل در راستای به حداقل رساندن میزان خسارت‌های حملات سایبری و گسترش امنیت سایبری در سازمان‌ها و نهادها به وجود آمد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با بیان این‌که در این سال‌ها تجارب خوبی در عرصه مقابله با حملات سایبری و ویروسی کسب کردیم، عنوان کرد: مهم‌ترین موضوعات در پدافند غیرعامل در مسائل مربوط به نفت، هسته‌ای، برق و انرژی است و در این حوزه‌ها دشمن در صدد ایجاد ضربات اساسی به کشور است.

وی ادامه داد: دشمن در سال‌های اخیر سعی داشت به سیستم‌های تولید برق، انرژی و بانک‌ها ضربه وارد کند اما با هوشیاری دانشمندان ایرانی موفق نشد.

قاسمی‌فرزاد با بیان این‌که سازمان پدافند غیرعامل با حساسیت ویژه‌ای آموزش‌های همگانی را در سراسر کشور برای مقابله با حملات سایبری انجام می‌دهد، عنوان کرد: جنگ سایبری بسیار حساس بوده و مدیران و کارشناسان باید آشنایی لازم و کافی با موضوع برای مواجهه با این وضعیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در سطح ملی انجام شده و در استان همدان نیز یک دوره آموزشی سه روزه برگزار شده و امروز هم دوره آموزشی تخصصی جنگ سایبری را برای مدیران و کارشناسان برگزار می‌کنیم. 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به این‌که با فراگیری مطالب و تجهیز به سلاح علم در عرصه سایبری با دشمن مقابله خواهیم کرد، گفت: امروز دشمن به دنبال جلوگیری از ایجاد تمدن اسلامی است و از این‌که تمدن اسلامی شکل بگیرد، خشمگین است.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول