اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز با حضور مسئولان صورت گرفت

رونمایی از نقشه جدید تقسیمات سیاسی کهگیلویه و بویراحمد

صبح امروز با حضور مسئولان نقشه جدید تقسیمات سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد که در آن شهرستان تازه تأسیس لنده و بخش موگرمون مشخص شده است، رونمایی شد.

رونمایی از نقشه جدید تقسیمات سیاسی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمدالله مبشری صبح امروز با رونمایی از نقشه جدید استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: مردم این شهرستان سال‌ها است که در پی شهرستان شدن این منطقه بودند که با تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم مردم، مدیران، کارشناس مسئول سابق انتخابات، تقسیمات کشوری و همچنین صابری استاندار این موفقیت بزرگ در سال 1391 تحقق یافت.

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: شهرستان لنده دارای دو بخش، یک شهر چهار دهستان 80 روستا،21هزار و 367 نفر جمعیت و به مرکزیت شهر لنده است.

وی افزود: از جمعیت 21 هزار و 367 نفری شهرستان لنده، 11هزار و670 نفر در شهر لنده مرکز این شهرستان سکونت دارند و  9 هزار و 697 نفر نیز در روستاهای ساکن هستند.

مبشری تقسیمات سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد را شامل هشت شهرستان،  19بخش، 45 دهستان، 17شهر و یک هزار و 795 روستای دارای سکنه است و گفت: بر اساس آمار سال1391جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد 658هزار و 629نفر است که 63/52 درصد جمعیت شهرنشین و 37/47 درصد هم در روستاها ساکن هستند.

وی عنوان کرد: بخش موگرمون نیز هم‌زمان با شهرستان شدن لنده در این منطقه تأسیس شده است.

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد: با توجه به اینکه نزدیک به 15 طرح شهرستانی، بخشی، دهستانی و شهری در یکسال گذشته در دفتر سیاسی و انتخابات تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است به احتمال زیاد نقشه این استان در آینده باز تغییر خواهد کرد.

مبشری از امتیازات شهرستان شدن را خدمات‌رسانی آسان و بیشتر عنوان کرد و گفت: ساختمان محل فرمانداری و بخشداری لنده مشخص و ابزار و امکانات آن‌ها فراهم شده است و عملا فعالیت رسمی آن‌ها در تاریخ  29 دی‌ماه 1391 آغاز شده است.

وی افزود : مطالعات اولیه این تغییرات احتمالی صورت گرفته و در حوزه تقسیمات کشوری در حال بررسی است.

انتهای پیام/82009/ق20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول