اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری محقق شد

اعزام 1270 کهگیلویه و بویراحمدی به عمره مفرده

رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 1270 کهگیلویه و بویراحمدی در سال جاری به عمره مفرده خبر داد.

اعزام 1270 کهگیلویه و بویراحمدی به عمره مفرده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رحمان فاضلی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در کهگیلویه و بویراحمد هر هفته دو کاروان 40 نفری به عراق اعزام می‌شود که در سال گذشته هر هفته پنج کاروان اعزام می‌شد اما به دلیل افزایش نرخ ارز هر هفته دو کاروان اعزام می‌شود.

رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: ثبت‌نام حج تمتع در کشور تا سال 87 انجام شده و بعد از آن تاریخ تاکنون ثبت‌نام جدیدی وجود نداشته و هر ساله بر اساس زمان ثبت‌نام اولیه و سهمیه کشورهای اسلامی که بر مبنای یک در هزار نفر بوده اعزام می‌شوند.

*هیچ‌گونه ثبت‌نام برای حج تمتع و عمره صورت نمی‌گیرد

فاضلی با تاکید بر این‌که اعزام تمتع فقط تابع زمان ثبت‌نام است، گفت: اعزام تمتع هیچ‌گونه ارتباطی به تعداد سپرده‌گذاران استانی ندارد و بر این اساس هر ساله بعد از اعلام تاریخ و نوبت اعزام به تعداد افراد واجد شرایط کاروان تخصیص می‌یابد.

این مسئول امور حج و زیارت اذعان کرد: در سال جاری بر اساس اعلام وزارت حج و زیارت عربستان و با توجه به تخریب‌ها و ساخت‌ و سازهای اطراف مسجدالحرام 20 درصد سهمیه اعزام کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران کاهش می‌یابد.

فاضلی ادامه داد: با توجه به کاهش 20 درصدی سهمیه کشورها در اعزام در سال جاری یک کاروان 100 نفره از کهگیلویه و بویراحمد به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که کار ثبت‌نام، تضمین و تایید استطاعت جسمی آن‌ها و برنامه‌های آموزشی انجام و آماده اعزام می‌شوند.

رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در سال جاری یک هزار و 270 زائر در قالب 10 کاروان زیارتی به عمره مفرده اعزام شدند که ثبت‌نام شدگان سال 90 در قالب 300 اولویت تضمین نوبت شدند که بر اساس شرایط اعزام هر ساله در وقت مشخص اعزام می‌شوند.

*پایین بودن آمار ثبت‌نامی زائران کهگیلویه و بویراحمد به نسبت کشوری

فاضلی تصریح کرد: هزینه‌های سفرهای زیارتی به صورت کامل تابع نرخ ارز بوده و طبیعی است که هزینه‌های سفر به بیش از دو برابر افزایش یابد از این‌رو سازمان حج و زیارت با کاهش 1000 نفر از عوامل زیارتی و با برنامه‌ریزی دقیق افزایش دیگر هزینه‌ها را تعدیل کرده است.

رئیس حج و زیارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که میزان ثبت‌نامی حج عمره و تمتع نسبت به کشور کمتر بوده، اذعان کرد:  انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌ها فرهنگ حج و زیارت را در اداره و نهاد خود ایجاد کنند تا علاوه بر افزایش آمار ثبت‌نامی میزان ناهنجاری های اجتماعی نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/82011/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول