اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:

فرهنگ عمومی با پاسداری از فرهنگ دینی و ملی پدیدار می‌شود

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان گفت: فرهنگ عمومی با پاسداری از فرهنگ دینی و ملی پدیدار می‌شود.

فرهنگ عمومی با پاسداری از فرهنگ دینی و ملی پدیدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی یکشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در سنندج با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و اهمیت شب‌های قدر، اظهار کرد: قدر به معنای ارزش قائل شدن برای چیزی است اما شب قدر با این اوصاف باز هم تفاوت دارد.

به گفته وی پی بردن به منزلت و جایگاه شب‌های قدر و درک آن بهترین عبادت است و فرصتی برای کسب اعمال نیکو برای سنگینی کفه خوبی‌های ترازوی سنجش اعمال انسان است.

وی برنامه‌ریزی و برخورداری از راهنما را نیاز انسان‌ها دانست و گفت: خداوند هیچ وقت انسان‌ها را بی‌برنامه و بدون راهنما نمی‌گذارد و این یک امر ضروری برای جلوگیری از انسان‌ها در مسیر زندگی الهی است.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: در شب‌های قدر زندگی انسان و ملائک با هم آمیخته می‌شود و نظام تکوینی و نظام تشریعی تلاقی پیدا می‌کنند.

این مسئول شناختن فرهنگ درست را از الزامات جامعه اسلامی دانست و با اشاره به اهمیت فرهنگ عمومی در اجتماع، گفت: وسوسه‌چینی شیطان و تلاش وی برای تغییر فکری در انسان‌ها دائمی است، اما حرکت در مسیر الهی مقابله با شیطان را تسهیل می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان در ادامه آسیب‌شناسی را از الزامات حرکت بر اساس فرهنگ اسلامی و ملی خواند و تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های ورودی به شورای فرهنگ عمومی باید با نگاه فرهنگی بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

وی حفظ فرهنگ عمومی جامعه را خواستار شد و اضافه کرد: پاسداری آگاهانه از فرهنگ ملی و اسلامی در قالب جلوگیری از ورود فرهنگ‌های خارجی و نهادینه کردن فرهنگ داخلی و ارزشی دستیابی به این هدف را میسر می‌سازد.

حسینی‌شاهرودی در ادامه روزه‌خواری در ملاء عام را یکی از معضلات جامعه دانست و عنوان کرد: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در این است که با ترویج فرهنگ اسلامی جلو روزه‌خواری گرفته شود.

این مسئول تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید خود را در برابر مسائل مسئول بدانند و با تعامل با یکدیگر در یک مسئله ورود پیدا کنند و هر دستگاهی وظیفه خود را انجام دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان در پایان اذعان داشت: مسائلی که موجب ترویج فرهنگ‌های مهاجم می‌شوند و عفت عمومی را مورد هجمه فراتر می‌دهند باید با آنها برخورد کرد.

انتهای پیام/79001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول