اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت سه روز

نمایشگاه مخترعان و مبتکران شمال‌غرب کشور در اردبیل گشایش یافت

سومین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و شکوفایی مخترعان و مبتکران شمال‌غرب کشور با عنوان کوهساران در اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه مخترعان و مبتکران شمال‌غرب کشور در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار شد، در قالب 28 غرفه، اختراعات و ابتکارات 160 مورد مخترعان کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی اردبیل گشایش یافت تا علاقمندان بتوانند از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی نخبگان، پژوهشگران و مخترعان استان‌های شمال‌غرب کشور شامل اردبیل، آذربایجان‌شرقی، غربی و زنجان استفاده کنند.

این نمایشگاه که از امروز تا 31 مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برپا شده، فرصتی را فراهم کرده تا نخبگان استان‌های شمال‌غرب کشور بتوانند آخرین یافته‌ها و دستاوردهای خود را به معرض دید و نمایش عموم بگذارند که ورودیه این نمایشگاه با تمثال شهدای علمی و هسته‌ای کشور رضایی‌نژاد،‌ مجید شهریاری، حسین تهرانی مقدم، مسعود علی محمدی و مصطفی احمدی‌روشن مزین شده که هر بازدیدکننده‌ای در بدو ورود یاد و نام این شهدا را گرامی داشته و با نصار سلام و صلوات و فاتحه شهدای هسته‌ای و علمی ایران را قدر می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برگزار شد، دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه نوآوری‌ها، ابتکارات، اختراعات شمال‌غرب کشور در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره و نمایشگاه در چهار حوزه اصلی اختراعات، تجاری‌سازی، انرژی‌های نو و همچنین رقابت مخترعان و مبتکران در ثبت اختراعات برگزار می‌شود و ستاد برگزاری از اردیبهشت ماه امسال فعالیتش را آغاز کرده و توانسته است اقدامات متنوعی را انجام دهد.

علی عباسی با یادآوری اینکه بهره‌گیری از تجارب ارزشمند مخترعان و مبتکران استان‌های مختلف، ایجاد فضای رقابتی سالم و اطلاع‌رسانی شفاف در این زمینه می‌تواند راهگشا و بسیار مثبت و سازنده باشد، گفت: ‌در حوزه اطلاع‌رسانی ما مکاتبات مختلفی را با مراکز علمی، دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری، ‌پژوهشکده‌ها و همچنین اطلاع‌رسانی در قالب ارسال پیامک، نصب بنرها، پوسترها، پلاکاردها، پوشش خبری از طریق رسانه‌ها و مطبوعات و... را شاهد بودیم به طوریکه امروز در سایه این اطلاع‌رسانی‌ها مشاهده می‌کنیم که بسیاری از مخترعان و مبتکران در حدود 200 نفر در این جشنواره شرکت کردند.

وی تصریح کرد: به دلیل استقبال بی‌نظیر علاقمندان ما مجبور به گزینش آثار برتر شدیم به طوریکه از 213 اختراع در بخش ثبت اختراعات 39 مورد در حوزه تجاری‌سازی، 55 مورد در حوزه انرژی‌های نو تلاش کردیم تا منتخبان را راهی مرحله نهایی کنیم.

عباسی خاطرنشان کرد: در این جشنواره 51 اثر از استان آذربایجان‌شرقی، 27 اثر از استان اردبیل، 25 اثر از آذربایجان‌غربی، ‌24 اثر از زنجان و 36 اثر نیز از سایر استان‌ها به دبیرخانه ارسال شده بود.

این مسئول عنوان کرد:‌ در گروه‌های تخصصی نیز 52 طرح در حوزه برق، 53 طرح در حوزه مواد و مکانیک، 32 طرح در قالب علوم شیمی، نفت و گاز، 11 طرح در حوزه محیط زیست، 22 طرح در حوزه کشاورزی، 14 طرح در حوزه عمران و پنج طرح نیز در حوزه یارانه به این جشنواره ارسال شده بود.

وی در پایان بیان کرد: ما آثار منتخب را در قالب کتابچه و غرفه‌هایی که تعیین کردیم در معرض دید عموم قرار دادیم تا علاقمندان بتوانند از این ظرفیت ممتاز بهره گرفته و استفاده کنند.

انتهای پیام/62003/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول