اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت فاجعه سینما رکس صورت می گیرد

برپایی نمایشگاه عکس «شقایق‌های سوخته» در آبادان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان از برپایی نمایشگاه عکس «شقایق‌های سوخته» به مناسبت سالروز گرامیداشت فاجعه سینما رکس در این شهرستان خبر داد.

برپایی نمایشگاه عکس «شقایق‌های سوخته» در آبادان

علی ثامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: نمایشگاه عکس «شقایق‌های سوخته» به مناسبت سالروز گرامیداشت فاجعه سینما رکس در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مکان برپایی نمایشگاه افزود: این نمایشگاه عکس در محل سابق سینما رکس برپا شده و هم‌اکنون آماده بازدید شهروندان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آبادان خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای بزرگداشت شهدای سینما رکس آبادان و با هماهنگی بنیاد شهید و فرمانداری آبادان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های مختلفی که از منابع متنوع انجام شده است تعداد شهدای سینما رکس آبادان 382 نفر است که دو نفر از آنها خارجی‌ بودند، افزود: از این تعداد 109 نفر دارای مزار هستند و مابقی به صورت دسته جمعی دفن شده‌اند.

ثامری اضافه کرد: همچنین تاکنون 217 پرونده از شهدای سینما رکس در بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده است که 97 پرونده آن در آبادان است.

وی در پایان گفت: علاوه بر آن هم‌اکنون 18 نفر از بازماندگان شهدای سینمارکس آبادان در این شهرستان زندگی می‌کنند و مابقی نیز در خارج از آبادان سکونت دارند.

انتهای پیام/72001/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول