اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

نیمی از اعتبارات سالانه باید در حوزه فرهنگ هزینه شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان توجه به مسائل اجتماعی را یک ضرورت اساسی خواند و گفت: نیمی از اعتبارات سالانه باید در حوزه فرهنگ هزینه شود.

نیمی از اعتبارات سالانه باید در حوزه فرهنگ هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی بعدازظهر امروز در سومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان گلستان اظهار داشت: آسیب‎های اجتماعی که اکنون گریبانگیر جامعه شده است باید علاج شود چراکه نمی‎توان در برابر آنها سکوت اختیار کرد.

وی با اشاره به چشم‎انداز نظام اسلامی خاطرنشان کرد: هدف از چشم‎انداز نظام فقط منوط بر تدوین سند نبوده است بلکه باید در راستای اعتقادات، باورهای دینی و اسلامی گام برداشته و برنامه‎ریزی شود.

دستگاه‎های متولی در حوزه پیشگیری خوب عمل نکردند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه آسیب‎زدایی یکی از دغدغه‎های جدی محسوب می‎شود، افزود: پیشگیری مهمتر از درمان است در حالی که بیشتر اشکالات ما در حوزه پیشگیری است و در فرصت‎هایی که دستگاه‎های متولی باید نقش پیشگیرانه داشته باشند به خوبی عمل نشده است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکردها نشان می‎دهد توفیقات به دست آمده در حد انتظارات نبوده و باید خیلی جدی‎تر در حوزه مسائل اجتماعی وارد عمل شد.

وی ضرورت توجه به اخلاقیات را موضوعی مهم برشمرد و یادآور شد: آموزش یکی از ارکان اساسی برای کاهش معضلات اجتماعی به شمار می‎رود.

استحکام خانواده‎ها منوط بر توجه به 3 عنصر کلیدی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ازدواج آگاهانه و پایدار منوط بر تعلیم و تربیت صحیح، آموزش و کسب مهارت است لذا اگر این سه عنصر کلیدی مورد توجه قرار بگیرد کانون خانواده پایدار خواهد شد.

جمشیدی افزایش آمار طلاق را یک دغدغه جدی دانست و ابراز داشت: روند صعودی طلاق در جامعه نشان می‎دهد که راه را به بیراهه می‎رویم به عبارت دیگر تربیت و انتخاب درست، ملاک زندگی نبوده است و چون در شرایط جامعه امروز قبح طلاق به آسانی از بین رفته، آمارها در این حوزه رو به پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش می‎تواند راه‌حل مناسبی در کاهش آسیب‎های اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: کانون خانواده به ضرب قانون نمی‎تواند پایدار بماند.

در حوزه کاهش آسیب‎های اجتماعی نمی‎توان معجزه کرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با استقبال از تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در استان اظهار داشت: تمام دستگاه‎ها باید برای ساماندهی وضعیت موجود با بنیاد صیانت همکاری کنند چراکه برخورداری از یک مبنای مشترک بسیار مفید و اثرگذار است.

جمشیدی با اشاره به اینکه بنیاد صیانت می‎تواند پایه‎های خانواده را استحکام ببخشد، خاطرنشان کرد: اگر راه و یا راه‎هایی برای سد شدن جدایی زوجین فراهم شود باید برای آن تلاش کرد لذا خوشبین به نتیجه در تشکیل بنیاد صیانت در استان هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کاهش آسیب‎های اجتماعی نمی‎توان معجزه کرد، گفت: اگر در این راستا حتی بتوانیم درصدی از رشد معضلات را بگیریم قابل تحسین است.

حوزه پیشگیری جای دیگری است/ اقدامات باید بازنگری شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تصریح کرد: حوزه پیشگیری در جای دیگری است که باید آنجا را نجات داد، تعداد دستگاه‎های متولی پیشگیری زیاد است لذا باید در اقدامات خود بازنگری کنیم و ببینیم که در حوزه پیشگیری کجا موفق عمل نکردیم و بر اساس آن برنامه‎ریزی‎ها را جدی بگیریم.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول