اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی کردستان عنوان کرد

227 میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی کردستان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان، سهم اعتبارات عمرانی سال 92 استان را 227 میلیارد تومان عنوان کرد.

227 میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی کردستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری دوشنبه‌شب در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج با بیان اینکه درآمدهای استانی سال 92 مبنای اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای خواهد بود، اظهار کرد: درآمدهای مصوب سال 92 استان 240 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته که 161 میلیارد تومان بود، رشد 50 درصدی داشته است.

وی از رشد 30.08 درصدی درآمدهای استان نسبت به مبلغ مصوب در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از میزان مبلغ 161 میلیارد تومان مصوب سال گذشته، استان در پایان سال 211 میلیارد تومان عملکرد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان، میزان اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای امسال استان را 344 میلیارد تومان ذکرد کرد و بیان داشت: 69.9 درصد و به عبارتی 240 میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای استان از محل درآمدهای استانی تامین می‌شود.

ازهاری ادامه داد: 103 میلیارد تومان معادل 30.1 درصد اعتبارات استان نیز ار محل درآمدهای ملی تامین خواهد شد.

وی، رشد اعتبارات تملک سرمایه‌ای استان در سال گذشته را 11 درصد خواند و اظهار داشت: مجموع اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای استان در سال گذشته 310 میلیارد تومان بود که امسال به 344 میلیارد تومان رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان با بیان اینکه سهم کردستان از 8 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی کشور 2.75 درصد است، خاطرنشان کرد: در مجموع میزان اعتبارات عمرانی استان در سال جاری 227 میلیارد تومان است که از میزان اعتبارات عمرانی ذکر شده، 93 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی است.

ازهاری اذعان داشت: 2 درصد درآمد حاصل از نفت نیز 58 میلیارد تومان و سایر اعتبارات تملک سرمایه‌ای به میزان 75 میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان تصریح کرد: هر چند تا 10 درصد می‌توان برای آغاز پروژه‌های جدید در استان اقدام شود ولی اولویت تمامی مسئولان استان باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان بیان داشت: براساس آمار و ارقام موجود حداقل 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار برای به ثمر رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام استان مورد نیاز است.

وی یادآور شد: تصویب پروژه‌های جدید مستلزم تکمیل مطالعات فنی و اقتصادی و هم چنین در سال اول برنامه به نسبت سال‌های اجرایی برای آن اعتبار اختصاص پیدا کند، است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استاندار کردستان ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در کل هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های خود اعتبار درخواست کردند.

ازهاری اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده پروژه‌هایی که در استان دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی هستند برای تکمیل شدن به 73 میلیارد تومان اعتبار نیازمندند.

به گفته وی، پروژه‌هایی هم که پیشرفت فیزیکی 80 تا 85 درصد دارند به ترتیب به 53 میلیارد و 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی بیان داشت: پروژه‌هایی هم که بیش از 90 درصد پیشرفت دارند نیاز به 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل شدن دارند.

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار کردستان در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که 80 درصد به بالا پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت دریافت اعتبار قرار داده می‌شوند.

انتهای پیام/79003/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول