اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد

همسان‌سازی توزیع اعتبارات در استان‌ها / مطالعات پروژه‌های عمرانی در ایران غلط است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر همسان‌سازی توزیع اعتبارات در استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: مطالعات پروژه‌های عمرانی در ایران غلط است.

همسان‌سازی توزیع اعتبارات در استان‌ها / مطالعات پروژه‌های عمرانی در ایران غلط است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سید احسن علوی دوشنبه شب در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سنندج اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید به جلسات شورای برنامه ریزی بها دهند و با حضور در این جلسه مهم از کم و کیف اعتبارات اطلاع یابند.

وی با اشاره به اینکه الگوی ساختار بودجه کشور ما غلط است، افزود: دستگاه‌هایی هستند که بر خلاف قانون اساسی اعتبارات و درآمدهای آنها هر سال به خزانه واریز نشده است.

علوی ادامه داد: بانک‌هایی هم که دولت بابت پرداخت تسهیلات به آنها اعتبار داده است هنوز اعتبارات را به خزانه پرداخت نکردند.

نماینده مردم در شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: مسئولان تازه متوجه شدند در سال‌های 88 تا 90حدود 800 میلیارد تومان و سال گذشته هم 200 میلیارد تومان در بانک‌ها مانده و به خزانه پرداخت نشده است.

علوی اضافه کرد: شکاف‌هایی که در بحث بودجه است منجر به درگیری مسئولان استانی شده که چرا فلان کار انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: ردیف‌های متفرقه بودجه سرگردان‌اند و معلوم نیست مربوط به کدام دستگاه‌ است و این امر باعث محرومیت استانی مانند کردستان شده است.

علوی بیان داشت: در توزیع اعتبارات باید همسان‌سازی شود و استان کمتر برخورداری مانند کردستان باید اعتبارات بیشتری به آن اختصاص داده شود.

نماینده مردم در شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: برای توسعه یکی از استان‌ها اعتباری بیشتر اختصاص داده شده با وجود اینکه کردستان از آن استان فقیرتر است که این نشان از عدم همسانی در توزیع اعتبارات است.

علوی ادامه داد: کار غیرکارشناسی موجب تعهد دولت برای پرداخت 64 هزار میلیارد تومان برای تاخیر در اجرای تعدادی از پروژه‌ها شده است.

نماینده مردم در شهرستان‌های سنندج تصریح کرد: متاسفانه مطالعات پروژه‌های عمرانی در کشور ما غلط است و با اعتبارات کنونی نیز می‌توان بسیاری از پروژه‌ها را اجرا و به اتمام رساند.

وی بر تفکیک پروژه‌های حیاتی و اساسی در استان تاکید کرد و افزود: پروژه‌های مهم و استراتژیک استان مشخص و بیشتر بر روی آنها کار شود.

نماینده مردم در شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: دولت هم با این اعتبارات قطره چکانی امسال دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام/79003/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول