اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار یزد:

اقدامات فرهنگی شهرداری راضی کننده نبود / شهر یزد سرشار از مشکلات شهری است

شهردار یزد با اشاره به توان و ظرفیت سازمان فرهنگی هنری شهرداری یزد گفت: اقدامات فرهنگی این سازمان در سال‌های گذشته راضی کننده نبوده است.

اقدامات فرهنگی شهرداری راضی کننده نبود / شهر یزد سرشار از مشکلات شهری است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد محمدرضا عظیمی‌زاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت و توان سازمان فرهنگی هنری شهرداری بیش از چیزی است که در این چند سال اخیر نشان داده شده و انجام امورات مربوطه در این نهاد راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای انجام امور فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است افزود: اجرای هر هفته یک برنامه شاد و مفرح در پارک‌های استان یزد با حضور خانواده‌ها تاثیرگذار است که از سوی سازمان فرهنگی انجام خواهد شد.

شهردار یزد ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار، انجام فعالیت‌های فرهنگی از اولویت خارج شده و اگر شهرداری نتوانسته در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشد به این دلیل بوده اما در آینده با راهکارهایی که در نظر گرفته شده بهتر خواهد شد.

وی شهرداری را نهاد عمومی و غیر دولتی خواند که به درآمد‌های مردمی تکیه دارد و عنوان کرد: شهرداری حتی یک ریال بودجه دولت را دریافت نمی‌کند از این رو باید در درآمد و هزینه‌ها مدیریت داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به ارتباط مستقیم شهرداری با مردم اضافه کرد: این مجموعه از نظر ارائه خدمات شهری ارتباط بسیار نزدیکی با مردم دارد و از مشکلات و موانع شهری و شهروندی کاملا آگاه است.

شهردار یزد شهر را موجودی زنده برشمرد و رسیدگی به شهر را بستر ارتباطات اجتماعی دانست و گفت: شهروندان به طور مداوم خدمات ارائه شده از سوی شهرداری را می‌بینند و در ترازوی نقد قرار می‌دهند که اگر کاستی باشد در مطالبات خود قرار دهند.

وی به تشریح وضعیت کنونی شهر یزد پرداخت و افزود: شهر یزد ناشی از فرآیندی است که مردم و شهرداران پیشین به وجود آورده‌اند از این رو خدمت یکساله نقشی در ساخت این شهر نداشته است اما می‌توان برای آینده این شهر برنامه‌ریزی درستی ارائه داد.

شهردار یزد با اشاره به اینکه شهر یزد در طول این سال‌ها دارای مشکلات زیادی بوده و هنوز نیز از این مشکلات سرشار است بیان داشت: اولین کاری که باید در دستور کار قرار می‌گرفت چشم انداز شهر یزد بود که به صورت 20 ساله تنظیم شد و در چهار برنامه پنج ساله در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

عظیمی‌زاده با تاکید بر اینکه همواره شهرداری باید برنامه داشته باشد گفت: برنامه پنج ساله نخست که روبه اتمام می‌رسد باید برنامه دوم آماده باشد تا بلافاصله اجرایی شود.

وی نیاز شهر یزد را توسعه پایدار خواند و عنوان کرد: شهری که بدون برنامه اداره شود نمی‌تواند توسعه پایدار داشته باشد و در هر نقطه مشکلی بروز می‌کند که برای رفع آن به زمان و اعتبار زیادی نیاز است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش و الحاق بی‌برنامه برخی اراضی به شهر یزد، الحاق آن را ناشی از سیاست‌های نادرست گذشته خواند و گفت: همین موضوع الحاق اراضی به محدوده شهر یزد از مشکلاتی است که بدون برنامه انجام شده و خدمات رسانی را با چالش روبه‌رو کرده است.

وی افزایش محدوده شهر یزد را موثر در خدمت‌رسانی دانست و اضافه کرد: وسعت شهر یزد دو برابر چیزی است که جمعیت آن است.

شهردار یزد تصریح کرد: وسعت شهر یزد با تراکم جمعیتی که اکنون دارد باید هفت هزار هکتار باشد در حالی که این رقم اکنون دوبرابر است که خدمات رسانی را به شدت ضعیف کرده و هیچگاه مردم از خدمات شهری به طور شایسته و مطلوب بهره‌مند نمی‌شوند.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول