اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

گزارش فارس از اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گنبدکاووس

مسئول دفتر بسیج دانشجویی گنبدکاووس گفت: تاکنون سه کاروان جهادی از دانشگاه‎های گنبدکاووس به مناطق محروم اعزام شده‎اند.

گزارش فارس از اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دانشجویان گنبدی برای کمک‌رسانی در مناطق محروم این شهرستان پیشقدم شدند و برای محرومیت‎زدایی به روستاهای محروم این شهرستان رفتند. خبرگزاری فارس برای آشنایی بیشتر مخاطبان با فعالیت‎های و مشکلات پیش‎روی آنها گزارشی از اقدامات اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گنبدکاووس تهیه کرده است و توجه خوانندگان را به آن جلب می‎کند:

مسئول دفتر بسیج دانشجویی گنبدکاووس در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: تاکنون سه کاروان جهادی از دانشگاه‎های گنبدکاووس به مناطق محروم اعزام شده‎اند.

رضا ممشلی گفت: از اوایل تیرماه تاکنون سه کاروان و یک گروه جهادی از بسیج دانشجویی گنبدکاووس به روستاهای محروم این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی اظهار داشت: جهادگران دانشجو در خدمتی ماندگار با خدای خویش در تجارتی پرسود معامله می‎کنند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی گنبدکاووس تاکید کرد: اردوهای جهادی، خشکاندن ریشه مشکلات و حذف کامل موانع توسعه و شکوفایی مناطق محروم است.

سفیران ولایت در روستاهای محروم سعی دارند باری از دوش ملت بردارند

ممشلی خاطرنشان کرد: دانشجویان جهادی با عنوان سفیران ولایت در روستاهای محروم سعی دارند باری از دوش ملت بردارند و با هزینه کمتر و سرعت بیشتر به توسعه و آبادانی مناطق محروم کمک کنند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی گنبدکاووس اذعان داشت: هجرت دانشجویان از دانشگاه به سمت مناطق محروم موجب رشد معنوی و شخصیتی جهادگران، آشنایی آنان با فرهنگ مردم در سطوح مختلف زندگی و تمرین مدیریت و تقویت مسئولیت‎پذیری دانشجویان در آینده خواهد شد.

گروه حبل‎المتین ویژه دانشجویان اهل سنت به روستای محروم دیگچه اعزام شد

وی در ادامه گزارشی از اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی گنبدکاووس ارائه داد و گفت: تاکنون کاروان دانشجویان جهادگر کوثر، کاروان حماسه ایثار از دانشگاه دولتی و کاروان سفیران ولایت از دانشگاه پیام‎نور گنبدکاووس و گروه حبل‎المتین ویژه دانشجویان اهل سنت از دانشگاه‎های استان به روستاهای محروم اعزام شدند.

ممشلی یادآور شد: کاروان های ذکر شده به روستاهای محروم فیضیه یک و دو، توحید یک و دو، ابوذر یک، دو و سه، سلمان فارسی یک و دو از توابع شهرستان گنبدکاووس و روستاهای ترسه و نرسه مینودشت اعزام شدند.

اعزام 130 دانشجوی جهادگر خواهر از دانشگاه‎های گنبدکاووس به مناطق محروم

وی تصریح کرد: گروه حبل‎المتین ویژه دانشجویان اهل سنت نیز به روستای محروم دیگچه اعزام و به خدمت‎رسانی پرداخت.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در مجموع 130 دانشجوی بسیجی خواهر از دانشگاه‎های گنبدکاووس به اردوهای جهادی اعزام شدند.

در ادامه یک دانشجوی فعال جهادی بسیج دانشجویی گنبدکاووس نیز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص مشکلات روستاهای محروم گفت: به همت دانشجویان جهادگر مشکلات روستاهای عنوان شده شناسایی و بنا داریم یک گروه عمرانی برای ساخت غسالخانه در روستای برنجون و ابوذر دو، مسکن برای یک جانباز نیازمند و طرح آبرسانی روستای هجرت را جهادی اقدام کنیم.

آمادگی دانشجویان جهادگر برای انجام پروژه‎های عمرانی در مناطق محروم

علیرضا منصوری در این خصوص اظهار داشت: برای انجام پروژه‎های عمرانی ذکر شده، برآرود هزینه صورت گرفته که در صورت همکاری دستگاه‎های اجرایی شهرستان گنبدکاووس، وارد عمل خواهیم شد.

شناسایی جوانان با استعداد روستا برای آموزش‎های فنی حرفه‎ای توسط جهادگران

منصوری عنوان کرد: جوانان روستا از استعدادهای بالقوه‎ای برخوردار هستند که از آن جمله می‎توان به کشاورز 28 ساله روستای برنجون اشاره کرد که در ساخت ادوات کشاورزی به خودکفایی رسیده است به طوری که وی با هزینه کمتر و سرعت بیشتری امورات کشاورزی را انجام می‎دهد.

وی تصریح کرد: جلسه‎ای با حضور رئیس اداره فنی حرفه‎ای شهرستان برگزار شد که وی ضمن استقبال از طرح جهادگران در شناسایی جوانان با استعداد روستایی، برای آموزش جوانان و در اختیار قرار دادن خوابگاه و امکانات آموزشی قول مساعدت داد.

اوج فقر فرهنگی حاکم بر مناطق محروم/عدم ثبت ازدواج جوانان در چند روستا

دانشجوی فعال جهادی دیگر بسیج دانشجویی گنبدکاووس در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص فقر فرهنگی حاکم بر اکثریت روستاهای محروم بیان داشت: جهادگران دانشجو در چند روستا با مسأله‎ای مواجه شدند که موجب رنجش خاطر دانشجویان شد که اکثر جوانان روستا توسط یک روحانی‎نمای افغانی به صیغه یکدیگر در می‎آیند که از لحاظ قانونی ثبت نمی‎شد و بعضاً مشاهده شده است که پس از به دنیا آمدن فرزند، پدر خانواده را رها کرده و از آنجا که فرزند شناسنامه هم ندارد هیچ مسئولیتی را قبول نمی‎کند.

حمیدرضا طاهرزاده بیان داشت: در روستای سلمان فارسی و فیضیه یک روحانی‎نما که حدود 20 سال در روستا سکونت داشته است اکثر جوانان را به صیغه یکدیگر در آورده و متأسفانه به سوالات شرعی مردم وارونه پاسخ داده است به گونه‎ای که مردم زکات را پرداخت نمی‎کردند و با راهنمایی جهادگران دانشجو آنان اقدام به پرداخت زکات کردند و با هزینه جمع‎آوری شده غسالخانه برای آنان ساخته شد.

طاهرزاده افزود: این روحانی‎نما اخیراً با اهالی روستا درگیر و آنجا را ترک کرده است.

روشنایی مدرسه در گرو یک تیرآهن

این فعال جهادگر در ادامه به مهمترین مشکلات روستاهای ذکر شده اشاره کرد و گفت: نداشتن شناسنامه برخی از روستاییان، استعلام وزارت کشور مبنی بر عدم دریافت کد روستایی برای روستای فیضیه دو با 450 نفر جمعیت، عدم وجود روشنایی مدرسه ابتدایی توحید دو به علت کمبود بودجه و تهیه تیرآهن با هزینه بالغ بر یک میلیون و 300 هزار تومان، مرمت مدرسه فیضیه دو، عدم وجود پاسگاه انتظامی در مسیر 10 روستای محروم گنبدکاووس از مهمترین مشکلات این روستاها است.

اعزام مشاور از اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس

وی گفت: جهادگران در جلسه‎ای با اداره بهزیستی شهرستان و بیان ضرورت وجود مشاوره در روستاهای محروم مقرر شد این اداره اقدام به اعزام مشاور در سطح روستاهای محروم کند و مشاور در زمینه ازدواج، تربیت فرزند و .. به راهنمایی روستاییان بپردازند.

درخواست روستاییان برای اعزام روحانی به صورت ثابت در روستاها

طاهرزاده خاطرنشان کرد: نماینده آیت‎الله وحید خراسانی در اکثر روستاهای محروم شهرستان گنبدکاووس مسجد و خانه عالم احداث کرده است که متأسفانه وی اجازه نمی‎دهد یک روحانی ثابت مستقر و به سوالات شرعی مردم پاسخ دهد و اعلام می‎کند که ما روحانی اعزام می‎کنیم در صورتی که در طول سال فقط ماه رمضان و محرم روحانی اعزام می‎کند و چند سالی است که روستاها از عدم وجود روحانی رنج می‎برند.

به امید آنکه این گزارش کمکی کند به رفع محرومیت‎ها در مناطق محروم.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول