اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

اختصاص 600 میلیون تومان برای زیر‌ساخت‌های گردشگری جنوب استان

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 600 میلیون تومان اعتبار برای ایجاد و توسعه زیر‌ساخت‌های گردشگری و جلب و جذب توریسم و اکوتوریسم هزینه شده که امیدواریم این روند همچنان توسعه پیدا کند.

اختصاص 600 میلیون تومان برای زیر‌ساخت‌های گردشگری جنوب استان

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنده از اول ماموریت و مسئولیت نمایندگی مردم جنوب استان سعی داشتم تا با یک هدف‌گذاری واقع‌بینانه محرومیت‌ها و نقاط ضعفی را که در توسعه خلخال مشهود بوده و سال‌ها مانع توسعه این منطقه بوده است به نحوی برداشته و یا هموار کنم که در این زمینه موفق به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با دعوت از مسئولان کشوری و استانی به ویژه شخص رئیس مجلس شدیم تا با حضور در این منطقه با ضعف‌ها و کاستی‌ها آشنا شده و در مسیر ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی جنوب استان تدبیر و تلاشی به کار گیریم.

وی عنوان کرد: ما حتی از رئیس مجلس خواستیم که سفر خود را به خلخال به صورت زمینی انجام دهد تا در جریان مشکلات و نارسایی‌های محورهای مواصلاتی این شهرستان و توسعه‌نیافتگی آن قرار گیرد که برگزاری این همایش و پیگیری‌های مستمر بعد از آن سبب شد تا برخی شاخص‌های توسعه‌یافتگی جنوب استان تغییر پیدا کند.

این نماینده مجلس یکی از محورهای اصلی پیگیری‌ها و تلاش‌های خود برای پیشبرد بهتر امور را بحث توسعه راه‌های شهری و روستایی و ایجاد امکانات لازم در این زمینه اعلام کرد و افزود: در همین رابطه سال گذشته 105 کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی را شاهد بودیم و در کنار آن محور خلخال ـ سرچم ـ درام اتصالی به مرکز کشور که حدود 100 کیلومتر خلخال و استان اردبیل را به مرکز نزدیک‌تر می‌کند در دستور کار تکمیل و اجرای مطلوب قرار دادیم.

جعفری بنه خلخال ادامه داد: هر چند این پروژه از سال‌های گذشته آغاز شده و پیشرفت کندی داشت اما تلاش شد به رغم محدودیت‌های اعتباری دستورات لازم با هدف بازگشایی و حرکت رو به جلوی مسیر‌های مختلف مواصلاتی جنوب استان انجام شود تا این شهرستان از بن‌بست واقعی و محرومیت‌های جدی رهایی پیدا کند.

وی تصریح کرد: کار در بسیاری از محورها و مسیرها نظیر مسیر لیکوان ـ ماسوله، خلخال ـ اسالم و خلخال ـ پونل در حال اجرایی شدن است که شاهد نصب گاردریل و آسفالت محور خلخال ـ اسالم و ترمیم این محور به همراه نصب علایم هستیم.

این نماینده مجلس یادآور شد: در خصوص حفر تونل ارتباطی گیلان ـ خلخال این پروژه ردیف اعتباری از محل بودجه ملی گرفته و در حال واگذاری به پیمانکاران هستیم که به همت دولت اعتدال کلنگ‌زنی این پروژه را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.

جعفری بنه خلخال بیان داشت:‌ با این اقدامات امیدواریم خلخال از بن‌بستی که به آن گرفتار شده خارج شود و بتواند در مسیر توسعه واقعی با تهیه زیر‌ساخت‌های مناسب راه، صنعت گردشگری و صنایع مرتبط قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد‌: به دنبال پیگیری‌ها در سال جاری و همت مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار شده است 3 هزار تن قیر به ارزش 10 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت خریداری شده و در اختیار مسئولان ذیربط برای توسعه راه‌های روستایی قرار گیرد که اکثر روستاهای بالای 50 خانوار ازاین فرصت پیش آمده استفاده خواهند کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص گازرسانی با توجه به پایین بودن میزان بهره‌مندی روستاییان این شهرستان‌ها به رغم اقلیم سرد و منطقه کوهستانی در اولویت توجه و دقت قرار گرفته و قرار است در یک اقدام اساسی برخورداری ساکنان روستایی خلخال و کوثر از نعمت گاز به بیش از 60 درصد برسد.

جعفری بنه خلخال گفت: 600 میلیون تومان اعتبار نیز برای توسعه و تقویت زیر‌ساخت‌های گردشگری، توریسم و اکوتوریسم هزینه شده که به رغم کم بودن این منابع اعتباری ولی در حد توان و وسع می‌توان در بخش تهیه و تامین زیر‌ساخت‌های گردشگری موفق عمل کرده و اقدامات لازم را انجام داد.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت:‌ در این رابطه قرار است در منطقه نمونه گردشگری اندبیل شاهد نصب و راه‌اندازی تله‌کابین با حضور پیمانکار و با حل مشکلات مربوط به زمین مورد نظر باشیم که انتظار می‌رود در این سایت تفریحی و توریستی بتوان بیش از گذشته موفق عمل کرد.

انتهای پیام/62004/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول