اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

اختصاص بودجه 84 میلیارد تومانی برای کمیته امداد مازندران در سال جاری

مدیر کمیته امداد امام خمینی مازندران میزان اعتبار اختصاص یافته برای کمیته امداد استان مازندران در سال‌جاری را حدود 84 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار روستایی جداگانه در شورای عالی اشتغال مصوب می‌شود.

اختصاص بودجه 84 میلیارد تومانی برای کمیته امداد مازندران در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی صبح امروز در جلسه توسعه اشتغال در روستاهای مازندران با اشاره به نقش اثرگذار کمیته امداد در روستاهای مازندران اظهار داشت: 50 درصد خانوارهای مازندرانی روستایی هستند و کمیته امداد مازندران به 53 هزار خانوار روستایی خدمات می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به تغییر روش زندگی در روستاهای مازندران خاطر نشان کرد: از نیروی کار فعال در روستاهای مازندران خبری نیست و سالمندان و دختران در روستاهای مازندران ساکن هستند که برخی از این دختران دارای سن بالایی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به مهاجرت بالای جوانان روستایی به شهرها گفت: موازنه ازدواج در روستاهای مازندران به‌هم خورد تا جایی که در حال حاضر 8 هزار دختر با سن بالای بیش از 30 سال مددجوی کمیته امداد هستند که مدتی از وقت ازدواج‌شان نیز گذشته است. 

این مسئول با اشاره به خدمات بسیار مناسب دولت و نظام در روستاها یادآور شد: امکانات زیرساختی در روستاهای مازندران ایجاد شد ولی این اقدامات باعث ماندگاری روستاییان در روستاها نشد و از بیشتر امکانات روستاها ویلانشین‌ها و خوش‌نشین‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

باغبانی در ادامه به موضوع عدم ترویج فرهنگ کار در روستاهای مازندران اشاره کرد و گفت: در ترویج فرهنگ کار در روستاها کم‌کاری شده است، باید این باور در روستایی ایجاد شود که روستاییان خودشان را نیازمند ندانند و نگرش نیازمندی مردم روستا به مسئولان باید تغییر کند.

وی ادامه داد: روستاهای مازندران قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که در توسعه فرهنگ کار ابتدا باید توانمندی روستایی و محل زندگی‌اش به خوبی احصاء شود.

باغبانی ادامه داد: برای توسعه روستاهای مازندران باید در هر روستا یک یا دو شغل تعریف کنیم و برای هر روستایی در تولید محصولی برندسازی کنیم.

وی محور فعالیت کمیته امداد در روستاهای مازندران را توانمندسازی روستاییان اعلام کرد و گفت: سهم ما از مشارکت در روستاها کم است ولی در سال گذشته 80 میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که 50 درصد این اعتبارات در روستاها جذب شد که این اعتبار برای ایجاد شغل در روستاهای مازندران بود که بیشتر مشاغل ایجاد شده در ردیف شغل‌های پایدار قرار دارد.

باغبانی میزان اعتبار اختصاص یافته برای کمیته امداد استان مازندران در سال‌جاری را حدود 84 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار روستایی جداگانه در شورای عالی اشتغال مصوب می‌شود و باید تلاش کنیم تا این اعتبار را در اختیار روستاییان قرار دهیم.

انتهای پیام/86004/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول