اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

اطعام 110 هزار مددجوی کمیته امداد در کردستان/جمع‌آوری 2 میلیارد تومان زکات فطریه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اطعام 110 هزار و 984 مددجو زیرپوشش این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد.

اطعام 110 هزار مددجوی کمیته امداد در کردستان/جمع‌آوری 2 میلیارد تومان زکات فطریه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: اطعام نیازمندان به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد مورد توجه بوده و با حمایت افراد خیر در سطح استان بدون استفاده از منابع دولتی بیش از 110 هزار و 984 مددجو به صورت جیره خشک و یا دعوت بر سفره‌های افطار اطعام شده‌اند.

به گفته وی، کمیته امداد کردستان با حمایت و مشارکت افراد خیر و همچنین تلاش قابل تقدیر امدادگران و سایر فعالین این عرصه در بحث اطعام نیازمندان به صورت 100 درصدی تحقق برنامه داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اضافه کرد:‌ اعتباری بالغ بر 869 میلیون تومان در راستای اطعام این تعداد مددجو و نیازمند در سطح استان در طول ماه مبارک رمضان هزینه شده است. 

*بازدید از 2377 خانواده در قالب طرح مفتاح‌الجنه

موسی‌نژاد از اجرای طرح مفتاح‌الجنه با مشارکت افراد خیر و مسئولین استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات و برنامه‌های کمیته امداد در سطح استان در طول ماه مبارک رمضان نام برد و بیان داشت: در مبارک رمضان بیش از 2 هزار و 377 خانواده نیازمند زیرپوشش کمیته امداد با حضور متمکنین، خیرین و مسئولین استان بازدید شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 216 میلیون تومان در طرح مفتاح‌الجنه به این تعداد خانواده نیازمند کمک نقدی صورت گرفته و سایر تعهدات خیرین و مسئولین در این بازدیدها نیز به صورت ویژه توسط کمیته امداد دنبال می‌شود. 

*جذب 4 هزار حامی برای ایتام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از هدف‌گذاری این نهاد برای جذب 6 هزار حامی برای ایتام زیرپوشش این نهاد تا پایان امسال خبر داد و گفت: در ماه رمضان امسال با تلاش همکاران و امدادگران موفق به جذب 4 هزار حامی بومی و غیربومی برای ایتام شده‌ایم.

موسی‌نژاد افزود: 3 هزار حامی جذب شده از این تعداد را افراد غیربومی که عموما تهرانی هستند تشکیل می‌دهند و یک‌هزا حامی نیز بومی و از خیرین خود استان هستند.

وی تصریح کرد: با جذب این تعداد حامی در 5 ماهه نخست امسال موفق به تحقق 70 درصد از تعهدات شده‌ایم و تلاش برای تحقق 100 درصدی برنامه‌ها به صورت جدی ادامه دارد. 

*اجرای طرح محسنین در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان همچنین از اجرای طرح محسنین برای نخستین بار در این استان خبر داد و بیان داشت: این طرح شباهت زیادی با طرح اکرام ایتام دارد با این تفاوت که جامعه هدف کمیته امداد در طرح محسنین خانواده‌های بی‌سرپرست و یا با سرپرست ناتوان و زمین‌گیر است.

موسی‌نژاد از جذب 100 حامی تهرانی برای 135 خانواده نیازمند زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: حمایت از این خانواده‌ها که در برخی مواقع مشکلات و نیازهای بیشتری از خانواده‌های ایتام دارند نیز اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه است که امیدواریم خیرین استان نیز در این حوزه ورود پیدا کنند.

*جمع‌آوری 2 میلیارد تومان زکات فطریه

وی از جمع‌آوری 2 میلیارد تومان زکات فطریه در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: در حوزه زکات یکی از وجوهات شرعی است که در اختیار حاکم اسلامی است که براساس قانونی که در مجلس تصویب شد، کمیته امداد به عنوان دبیر شوراهای زکات در هر استان معرفی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی با همکاری امنای مساجد و امامان جمعه در سطح استان حرکت‌های جدیدی در بحث جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه صورت گرفت و بیش از 110 مسجد در امر جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات فطریه با نظارت کمیته امداد فعالیت کردند.

موسی‌نژاد از جمع‌آوری 2 میلیارد تومان زکات فطریه با همکاری امامان جماعت و هیئت امنای مساجد در استان خبر داد و بیان داشت: ‌تمام مبلغ جمع‌آوری شده با نظارت کمیته امداد بدون کوچکترین دخل و تصرف این نهاد در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: هدفمند شدن کمک‌های مردمی و افزایش اثربخشی آن از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در اجرای این طرح بوده است.

وی میزان زکات فطریه جمع‌‌آوری شده در سال گذشته را یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد و بیان داشت:‌ در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه در سال‌جاری با تلاش‌ همه فعالان این عرصه رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول