اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال 500 هزار فرصت شغلی تعریف کردیم که حدود 200 هزار از این فرصت‌ها در حوزه روستایی و 300 هزار در حوزه شهری است.

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای مددجویان امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین انواری امشب در سفر به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه روستایی هنوز اعتبارات لازم را دریافت نکرده‌ایم اما با کمک خیّران و برخی منابع دیگر کار را شروع کرده‌ایم.

وی افزود: اگر منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها که مصوب شده اختصاص یابد می‌توانیم تعهدات را تا پایان سال به طور کامل محقق کنیم.

انواری ادامه داد: سال گذشته سقف تسهیلات 10 میلیون تومان بود و به 15 میلیون افزایش پیدا کرد که برای امسال درخواست کرده‌ایم به 20 میلیون تومان افزایش یابد که هنوز ابلاغ نشده و 15 میلیون تومان برای ایجاد شغل اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: کارهایی که امداد ورود پیدا کرده اشتغال خرد و خانگی است که به آموزش کوتاه‌مدت و سرمایه کم نیاز دارد و زودبازده است.

سرپرست کمیته امداد بیان کرد: در دو سال گذشته 600 هزار فرصت شغلی را به همین شکل ایجاد کردیم که با ارزیابی‌های صورت گرفته مشاغل راه‌اندازی شده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر برای این تسهیلات یک ضامن نیاز است و برخی بانک‌ها برای خانواده‌هایی که امکان ضمانت ندارند بدون ضامن نیز این کار را انجام داده اند.

انواری تصریح کرد: خط فقر برای تمام کشور و نقاط شهری و روستایی یکسان نیست و کمیته امداد یک میلیون و 500 هزار سالمند را زیرپوشش دارد که در حد بضاعت مسائل معیشتی آنان تامین می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد مشاوره‌های ارائه شده توسط امداد ابراز داشت: در حال حاضر سیستم مشاوره امداد در حوزه دینی، روانی و تربیتی در تمام دفاتر ارائه می‌شود که به غیر از سیستم مددکاری امداد است.

انتهای پیام/2448/ذ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول