اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه هفته دولت صورت گرفت

افتتاح طرح هادی روستایی در راور

در آستانه هفته دولت طرح هادی روستای فیض‌آباد راور با حضور نماینده مردم راور در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

افتتاح طرح هادی روستایی در راور

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، عصر امروز با حضور محمد‌مهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان راور، طرح هادی روستای فیض‌آباد راور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در جمع مردم روستای فیض‌آباد گفت: با توجه به اینکه شهرستان راور از منابع غنی معدنی برخوردار است و رویکرد نمایندگان استان در این دوره نگاه توسعه‌ای است، لذا مسئولان باید با فراهم ساختن فرصت‌های اشتغال برای جوانان زمینه رشد این شهرستان را فراهم آورند.

محمدمهدی زاهدی افزود: اولویت اول در امر اشتغال نیروی انسانی موجود است و باید برای تقویت و تربیت نیروی انسانی متخصص تلاش و کوشش کرد و متقاضیان اشتغال را حمایت کرد.

فرماندار راور نیز از انتقال خط لوله گاز به روستاهای طرز و فیض‌آباد خبر داد و اذعان داشت: انتقال گاز به این روستاها در مرحله دوم مناقصه است و به زودی عملیات انتقال خط لوله گاز آغاز می‌شود.

محمدرضا شریفی‌ از تخصیص اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا و تعمیر و بازسازی امامزاده فیض‌آباد و رفع مشکل پزشک در منطقه خبر داد.

وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای طرح هادی روستای فیض‌آباد 500 میلیون تومان است که شامل یک هزار و 700 متر زیرسازی و آسفالت‌، یک هزار و 200 مترمربع سنگ فرش پیاده‌رو و 100 مترمکعب دیوار حایل است.

مشکلات دانشکده فرش راور بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، همچنین عصر امروز محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جمع شوراهای اسلامی قدیم و جدید راور گفت: فرش راور به عنوان یکی از شریف‌ترین هنرهای دستی و نیز یکی از برجسته‌ترین مظاهر هنر دینی و سمبل‌های ملی به‌ شمار می‌رود و دانشکده فرش که کار خود را از سال گذشته در شهرستان راور آغاز کرده باید هدف آن تربیت افراد و کارشناسان متخصص و آشنا به مبانی علمی و نظری فرش باشد.

وی عنوان کرد: این دانشکده در حال حاضر زیر نظر دانشگاه شهید باهنر کرمان فعالیت می‌کند تا دانشجویان بتوانند به احیا و نوزایی هنر فرش پرداخته و مهارت لازم را در مراحل مختلف تولید فرش شامل طراحی، رنگ‌آمیزی، شناخت مواد اولیه و ابزار و وسایل و انواع بافت فرش کسب کنند.

زاهدی افزود: همچنین با توانایی کنترل کیفی فرش هنگام بافت و رفع عیوب آن با شناخت بازار جهانی فرش، بتوانند به بهینه‌سازی صادرات فرش راور کمک کنند.

فرماندار راور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی در راور در دست اقدام است، متذکر شد: تأسیس دانشگاه با کمک به اجرای عدالت آموزش و توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و علمی موجب افزایش کمی و کیفی سطوح آگاهی شناخت، شعور فردی و اجتماعی افراد جامعه و تولید اندیشه و پیشرفت یک شهرستان می‌شود.

محمد‌رضا شریفی ابراز داشت: دانشکده فرش راور نقش بسیار زیادی در هدایت و پرورش استعدادهای جوانان در زمینه فرش‌بافی و نقش تعلیمی و تربیتی در جامعه داشته است به طوری که دوره‌های آموزشی فرش‌بافی تحولات عجیبی در منطقه ایجاد کرده است.

در این جلسه اعضای شورای شهر راور به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات مکانی دانشکده فرش پرداخته و در پایان توسط محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اهدای جوایز از آنان تقدیر به عمل آمد‌.

انتهای پیام/2446/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول