اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

دستگاه‌های برتر گیلان در هفته دولت معرفی می‌شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از نگاه مردم ارزیابی می‌شود، گفت: همزمان با هفته دولت دستگاه‌های برتر سال 91 گیلان معرفی می‌شوند.

دستگاه‌های برتر گیلان در هفته دولت معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صفرعلی کریمی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه پژوهش‌، فناوری و تحول اداری استان، اظهار کرد: مبحث تحول اداری در قالب 10 آیتم برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: لزوم ایجاد تحول اداری تقویت باور، اعتقاد و انگیزه‌ای است که باید در مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد.

این مسئول، با اشاره به اهداف تشکیل کارگروه پژوهش فناوری و تحول اداری استان، تصریح کرد: این کارگروه به منظور تلاش برای فعال‌تر شدن و عملیاتی کردن دولت الکترونیک در استان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به نظم و ترتیب اهمیت دهند، گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی باید به نظم و سیستم تحول توجه داشته باشند.

*ضرورت اجرای دولت الکترونیک در گیلان

کریمی اجرای دولت الکترونیک برای تحول اداری را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: شاهکار تحول اداری در بخش پژوهش‌ـ فناوری و تسریع امور در ارائه خدمت سریع‌تر به مردم است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا در راستای تحقق دولت الکترونیک 60 درصد از خانوارها و 100 درصد از اماکن تجاری به فیبر نوری دست یابند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان، انجام حرکت‌های سنتی را همسو با دولت الکترونیک ندانست و یادآور شد: حرکت‌های سنتی  پاسخگوی تحول اداری و دولت الکترونیک نیست.

وی حضور نیروهای مختلف در کارگروه را یکی از ضعف‌ها برشمرد و متذکر شد: یکی از ضعف‌های عمده چنین کارگروه‌هایی حضور نیروهای مختلف است که به دلیل مشغله‌های کاری مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در این کارگروه‌ها حضور می‌یابند.

*معرفی دستگاه‌های برتر گیلان در هفته دولت

کریمی، نظارت و ارزیابی بر دستگاه‌های دولتی را یکی دیگر از اهداف تشکیل کارگروه تحول اداری در استان برشمرد و یادآور شد: این کار در سطح استان انجام شده و همزمان با هفته دولت دستگاه‌های برتر سال 91 معرفی می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه بهترین ارزیابی از دستگاه‌های دولتی از نگاه مردم انجام می‌شود، ادامه داد: مردم بهترین و مهم‌ترین ارزیاب عملکرد دستگاه‌های دولتی هستند.

معاون استاندار گیلان، طرح تکریم ارباب رجوع را یکی دیگر از مصادیق تحول اداری ذکر کرد و گفت: کرامت انسانی بسیار مهم است و تلاش می‌کنیم تا با اجرای صحیح طرح تکریم ارباب رجوع در اداره‌های دولتی به این مهم دست یابیم.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی در بخش‌های مختلف به ویژه مدیریت انسانی را یکی دیگر از اهداف کار گروه پژوهش و تحول اداری در استان نامید.

کریمی درباره برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی در راستای تحقق تحول اداری، خاطرنشان کرد: اعلام نتایج این آزمون در راستای تحقق سیستم تحول اداری انجام شد.

* آزمون استخدامی 13 دستگاه دولتی گیلان برگزار شد/افراد گزینش می‌شوند

وی، ثبت‌نام آزمون استخدامی دستگاه‌های دولتی در ابتدا به صورت دستی و سنتی انجام شد و پس از آن با تلاش همکاران تمام برنامه‌ها از طریق رایانه صورت گرفت و شرکت کنندگان می‌توانستند به راحتی از طریق اینترنت در منازل خود نسبت به دریافت کارت جلسه آزمون اقدام کنند.

این مسئول، با اشاره به مشخصه‌های سایت ثبت‌نام آزمون استخدامی، تصریح کرد: در سایت دو برنامه دریافت کارنامه فردی و اطلاع از وضعیت نتایج و قبولی وجود داشت.

وی با بیان اینکه آزمون مذکور به منظور برطرف شدن نیاز نیروی انسانی 13 دستگاه دولتی برگزار شد، تصریح کرد: نتایج این آزمون پس از یک ماه در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و اکنون اقدام‌های لازم برای گزینش و مصاحبه در دستور کار اداره‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/2300/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول