اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد

سیستان‌و‌بلوچستان‌ خشکسال‌ترین استان کشور شد/بارش 99 میلی‌متر باران طی امسال‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در سال آبی جاری و قبل از بارندگی‌های اخیر این استان به عنوان خشکسال‌‌ترین استان کشور و با میزان بارش 99 میلی‌متر به ثبت رسید.

سیستان‌و‌بلوچستان‌ خشکسال‌ترین استان کشور شد/بارش 99 میلی‌متر باران طی امسال‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، ابوالفضل صدرائیه اظهار داشت: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در طی هفته‌های اخیر در جنوب استان بیش از ٥٥ میلیارد ریال به تاسیسات و تجهیزات آبرسانی این شرکت خسارت وارد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شاخص‌های اعتباری و توزیع بودجه در این استان باید مورد تجدید نظر واقع شود، بیان کرد: شرایط تامین و توزیع آب در سیستان و بلوچستان با تمامی کشور تفاوت داشته و با مشکلات فراوانی روبرو است و از این رو در تقسیم و اختصاص اعتبارات نیز باید توجه ویژه‌ای با توجه به شرایط اقلیمی به این استان داشت.

وی گفت: به طور مثال در حالی که در شمال استان شاهد کم‌آبی هستیم اما در جنوب استان با پدیده سیل و روان‌آب‌ها روبرو هستیم که به دلیل نبود آبخوان مناسب بیشتر این سیلاب‌ها هدر رفته و برای فصول خشکسالی ذخیره نمی‌شود.

صدرائیه ادامه داد: تبخیر بیش از ٤ هزار میلی‌‌متر در طول سال، شرایط زمین‌شناسی و میزان اندک بارش‌ها و همچنین شرایط اقلیمی سخت ، تامین آب را در این استان با مشکل همراه ساخته است.

وی اذعان داشت: متاسفانه شرایط اقلیمی حتی بر روی روند اجرای پروژه‌ها نیز تاثیر نامطلوب داشته و توفان‌های شن و گردو‌غبار در فصول کار در بسیاری از اوقات موجب تعطیلی کارگاه‌ها و پروژه‌ها می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری و قبل از بارندگی‌های اخیر این استان به عنوان خشکسال‌‌ترین استان کشور و با میزان بارش ٩٩ میلی‌متر به ثبت رسید.

انتهای پیام/75004/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول