اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان اعلام کرد

کاهش 20 درصدی تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 20 درصدی تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت در سال جاری تاکنون خبر داد.

کاهش 20 درصدی تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیدتقی امینی بعد از ظهر امروز در نشست فرماندهی پلیس راه استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون فوت‌شدگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت 20 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: با تمام تلاش‌های پلیس در معابر استان 16 راکب موتورسیکلت جان خود را از دست دادند به طوری که در پنج ماه نخست امسال 20 نفر از راکبان موتورسیکلت جان خود را از دست دادند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد کاهش دارد.

این مسئول، با اشاره به اینکه موتورسیکلت بدون هرگونه حفاظ برای ایمنی راکب در تصادفات است، تصریح کرد: وزن کم، پایین بودن نقطه اتکا و نداشتن حفاظ مناسب جملگی موجب می‌شود تا شدت آسیب و صدمات وارده در تصادفات موتورسیکلت به حداکثر برسد.

وی با تأکید بر اینکه اطاعت از قوانین راهنمایی و رانندگی نتیجه‌ای جز سلامتی و امنیت ترافیکی نیست، افزود: ماده 20 قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی به صراحت وظایف موتورسیکلت‌سواران را عنوان کرده است.

امینی، ادامه داد: حرکت در پیاده‌روها و یا در راستای مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای عمدی ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایشی مارپیچ، تک چرخ، یدک و استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوسرانی با موتورسیکلت تخلف محسوب می‌شود.

وی استفاده از کلاه ایمنی را یکی از راهکارهای جلوگیری از وارد شدن صدمات به راکبان موتورسیکلت دانست و خاطرنشان کرد: کلاه ایمنی سرعت ضربه وارده به جمجمه را کاهش داده و نیروی ضربه را در سطح وسیع‌تری پخش می‌کند و مانع برخورد جمجمه با اشیای اطراف می‌شود.

وی یادآور شد: راکبان موتورسیکلت برای حفظ جان خود و جلوگیری از آسیب‌های مغزی به استفاده از کلاه ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول