اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی آمل:

منطقه گردشگری «زیارو» در محور هراز احیا می‌شود

بخشدار مرکزی آمل گفت: منطقه گردشگری «زیارو» در محور هراز آمل توسط بخش خصوصی احیا می‌شود.

منطقه گردشگری «زیارو» در محور هراز احیا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل، محمدرضا نصیری بخشدار مرکزی آمل صبح امروز در نشست بررسی مشکلات فرهنگی و توسعه‌ای بخش مرکزی آمل با تاکید بر اینکه باید برای ایجاد زمینه‌های توسعه روستایی تمام دستگاه‌ها و نهاد پای کار باشند، اظهار داشت: در بسیاری از زمینه‌ها بخش مرکزی به دلیل قرار گرفتن در کنار مرکز شهر آمل نتوانسته‌ است رشد و توسعه زیادی داشته باشد.

نصیری با بیان اینکه بسیاری از خانه‌های بهداشت روستایی این بخش در اماکن استیجاری خدمات می‌دهد، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا این خدمات در مکان‌های شایسته مردم این بخش ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مدارس این بخش نیاز به توجه ویژه و بازسازی دارند، افزود: فضای مناسب آموزشی در یادگیری دانش‌آموزان نقش مهمی دارد.

نصیری با اعلام اینکه با توجه به آغاز جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیاز است که دستگاه‌های اجرایی در این زمینه توجه ویژه داشته باشند، بیان داشت: ورودی و خروجی بسیاری از روستاهای این بخش دارای مشکلاتی است و نیازمند آن است که اداره راه و شهرسازی نسبت به آن توجه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم از بسیاری از مسیرهای این روستاها با وحشت عبور می‌کنند، یادآور شد: این حق مردم است که نسبت به اصلاح این مسیرها اقدام کنیم.

بخشدار مرکزی آمل با بیان اینکه جاده‌های آسفالته با عرض کم جان روستاییان را به خطر می‌اندازد، افزود: نگاه ویژه به بخش مرکزی ضروری است.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به انهار روستایی و حل مشکلات آنان کشاورزان را به باقی ماندن در روستاها تشویق می‌کند، تصریح کرد: این امر موجب می‌شود از تغییر کاربری‌ها نیز جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از امامزادگان این بخش دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای برای جذب گردشگر هستند خواستار ایجاد زائرسرا، اقامتگاه و یا آلاچیق برای افزایش ماندگاری گردشگران در روستاها شد.

نصیری با اشاره به افت فشار برق در روستاهای این بخش یادآور شد: تعدادی از روستاها اگر چه برق‌رسانی شده است اما ولتاژ بسیار پایین برق عملا موقعیت استفاده را از ساکنان گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل تعاونی روستایی از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواست نسبت به توسعه تعاونی‌های روستایی اهتمام بیشتری داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه تعاونی‌ها زمینه مشارکت مردمی را افزایش می‌دهند، افزود: ایجاد اشتغال از طریق جمع‌آوری سرمایه‌های مردمی از اهداف تعاونی‌ها است.

انتهای‌ پیام/86011/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول