اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظر بدیع تپه‌های شنی ریگان میزبان گردشگران تابستانی

از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی تا اسکی روی شن در بلندترین تپه‌های شنی دنیا

به دلیل استقبال خوب گردشگران از بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان و درخواست‌ مکرر اتومبیلرانان برای دومین سال، مسابقات اتومبیلرانی جنوب‌شرق کشور در این تپه‌ها برگزار می‌شود.

از برگزاری مسابقات اتومبیلرانی تا اسکی روی شن در بلندترین تپه‌های شنی دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، این روزها که هوا در شهرستان ریگان در حال خنک شدن است به دلیل وجود بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان مردم در حال مسافرت به این شهرستان و بازدید از این جاذبه‌های طبیعی هستند.

این تپه‌های شنی با ارتفاع 75 متر و وسعت 30 کیلومتر مربع از جمله مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان ریگان و در نوع خود بی‌نظیر است.

تپه‌های شنی که در گذشته زحمت بودند، اکنون به رحمت تبدیل شده‌اند و منبع درآمد برای ساکنان منطقه شده‌اند.

بزرگترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان به جز مناظر گردشگری، خواص درمانی هم دارند به طوری که بیشتر گردشگران برای ریگ‌درمانی به این تپه‌های شنی مراجعه می‌کنند و با خوابیدن چند ساعت و چند روز در این شن‌ها بیماری‌های خود را درمان می‌کنند.

اما به دلیل استقبال خوب گردشگران از این تپه‌های شنی و درخواست‌های مکرر اتومبیلرانان امسال نیز برای دومین سال مسابقات اتومبیلرانی جنوب‌شرق کشور در این تپه‌های شنی برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره شناسایی بلندترین تپه‌های شنی دنیا

معاون عمرانی فرماندار ریگان گفت: بعد از اتمام برداشت محصول خرما در ریگان، بزرگترین مسابقات اتومبیلرانی جنوب‌شرق کشور به دلیل درخواست‌های مکرر ورزشکاران در تپه‌های شنی برگزار می‌شود.

محمدصادق دادالله‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه تمام امکانات برای برگزاری این مسابقه بزرگ کشوری در ریگان در حال فراهم شدن است، افزود: امسال در اقدامی در کنار این مسابقات، باغ بزرگی برای تفریح و استراحت گردشگران فراهم شده است تا در پایان مسابقات از این مجموعه تفریحی دیدن کنند.

وی بیان داشت: بعد از اتمام برداشت محصول خرما این باغ برای تفریح گردشگران آماده و آلاچیق‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

معاون فرماندار ریگان عنوان کرد: مسابقات اتومبیلرانی جنوب‌شرق کشور امسال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار و در کنار این مسابقه، جشنواره شناسایی بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان برگزار می‌شود.

دادالله‌پور تصریح کرد: در این جشنواره سوغات شهرستان شامل خرما، مرکبات، کنجد، حنا و... نیز به نمایش گذاشته می‌شود، برنامه شترسواری در کنار تپه‌های شنی از دیگر برنامه‌های جذاب و دیدنی است.

وی افزود: پرواز پاراگلایدر، پرواز بادبادک‌ها توسط کودکان، برپایی سیاه چادر و اجرای موسیقی سنتی در کنار این تپه‌های شنی از دیگر برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود.

برگزاری مسابقات کشتی روی بزرگترین تپه‌های شنی

رئیس اداره ورزش و جوانان ریگان گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی خوب شهرستان ریگان بعد از اتمام این مسابقات برای نخستین‌بار در کشور، مسابقات کشتی روی شن در این تپه‌های شنی به صورت سنتی و با حضور استان‌های کشور برگزار می‌شود.

محمدجواد قربانی در گفت‌و‌گو با فارس افزود: برنامه اسکی روی شن و مسابقات فوتبال ساحلی شرق کشور نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این تپه‌های شنی اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: در روز مسابقات اتومبیلرانی جنوب‌شرق کشور یک برنامه شاد با عنوان طناب‌کشی برگزار می‌شود که عموم می‌توانند از این مسابقه استفاده بهینه را داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه سال گذشته برای نخستین‌بار مسابقات اتومبیلرانی جنوب‌شرق کشور با حضور استان‌هایی از کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد، امسال استان‌های شرکت کننده افزایش می‌یابند و به پنج استان می‌رسد.

قربانی خاطر نشان کرد: سال گذشته این مسابقات به بهترین نحو برگزار شد که گردشگران از این مسابقه بزرگ نهایت استفاده را بردند و خواستار برگزاری مجدد آن شدند که با رایزنی‌های صورت گرفته این امر مجدد در ریگان تحقق یافت و به زودی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/80014/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول