اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد:

رفع بیکاری کهگیلویه هم‌آوایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، بانک‌ها را پشتوانه اصلی اشتغال دانست و گفت: اجرایی شدن طرح‌های اشتغالزایی کهگیلویه نیازمند تعامل بانک‌ها و تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان است.

رفع بیکاری کهگیلویه هم‌آوایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، نشست کمیته ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار شهرستان پیش از ظهر امروز در سالن فرمانداری دهدشت برگزار شد.

در این نشست سیاست‌نامه تدوینی کارگروه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر از سوی مدیرکل کمیته امداد استان تشریح شد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست پشتوانه اصلی اشتغال در کمیته امداد را همکاری بانک‌ها و تعامل دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: اجرایی شدن بخش زیادی از این برنامه‌ها بسته بر ابلاغ منابع لازم و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و فرمانداری‌ها است.

عبدالمجید فرهادی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب شهرستان در ایجاد اشتغال رفع بیکاری را نیازمند حرکت جهادگونه همه مسئولان شهرستان دانست و ابراز داشت: هیچ مدیر غیربومی برای این منطقه دل نمی‌سوزاند، بلکه مدیران بومی باید فرصت استفاده از منابع را فراهم سازند.

وی با تشریح سیاست‌نامه مدون کارگروه اشتغال، شناسایی افراد بیکار در روستاها و افراد جویای کار را یکی از موارد مطروحه در این سیاست‌نامه عنوان و تصریح کرد: آمار پایه ما بر اساس آمار ارائه شده از سوی بخشداران لحاظ خواهد شد.

فرهادی با اشاره به آمار 40 هزار نفری افراد بیکار در سطح استان مطابق بانک اطلاعات بیکاران اذعان داشت: از این تعداد حدود 29 هزار و 500 نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی، شناسایی نیازهای روستاها و ایجاد شغل متناسب با نیارهای هر روستا را مهم دانست و افزود: مشاغل خرد اعم از خوداشتغالی و مشاغل خانگی مورد تأکید کارگروه اشتغال قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد شناسایی ظرفیت‌های موجود در شهرها و بخش‌ها را از دیگر موارد سیاست‌نامه برشمرد و با بیان اینکه  تولید شغل باید بر اساس نیاز بازار و منطقه صورت گیرد اذعان داشت: منابع اعتباری در هر منطقه باید شناسایی و بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی در اشتغالزایی مشارکت فعال داشته باشند.

فرهادی، شناخت منابع انسانی اعم از کارآفرینان، اشخاص دارای هرم سنی تا 40 سال، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نیز تفکیک منابع انسانی بر اساس افراد دارای مهارت و فاقد مهارت را متذکر شد و گفت: جامعه هدف در ایجاد اشتغال محدود به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد نیست، بلکه هر روستایی جویای کار می‌تواند در بدنه این کار قرار گیرد.

این مسئول، نظارت سه‌گانه بر اجرای طرح‌ها را خواستار شد و افزود: ارزیابی و نظارت قبل، حین و بعد از اجرای طرح باعث جلوگیری از هدررفت سرمایه و سایر منابع بکار رفته در ایجاد شغل خواهد شد.

خوشه‌سازی مشاغل از دیگر اصول توسعه اشتغال پایدار بود که فرهادی با تأکید بر این مورد از مجریان طرح‌ها خواست برای تداوم هر طرح و فعال بودن آن نسبت به بیمه طرح اقدام کند.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول