اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست شهرستان طالقان تأکید کرد

نظارت و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در طالقان / ضرورت حفظ محیط زیست

رئیس محیط زیست شهرستان طالقان از تشدید کنترل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهرستان و به ویژه در حوزه آبریز سد مخزن طالقان خبر داد.

نظارت و کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در طالقان / ضرورت حفظ محیط زیست

به گزارش خبرگزاری فارس از طالقان، حشمت‌الله کشیری ظهر امروز در جلسه کنترل نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان، اظهار داشت: باید راهکارهای اساسی به منظور مقابله با این پدیده اجرایی شود و با متخلفان از طریق قانون برخورد جدی انجام شود.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای سودجو تنها برای رسیدن به منافع مادی خود با احداث بناهای غیرمجاز مشکلاتی را برای دیگران ایجاد می‌کنند که باید با تدابیر لازم مانع از فعالیت این گونه افراد شد.

این مسئول با بیان اینکه ساخت بناهای غیرمجاز در برخی از اماکن منجر به تخریب محیط زیست می‌شود، افزود: ساخت این گونه بناهای غیرمجاز تهدیدی جدی برای محیط زیست است.

کشیری اظهار داشت: در این راستا و به منظور کنترل و مقابله با این گونه ساخت و سازها،‌ مسئولان باید همکاری و تعامل با یکدیگر داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود بررسی و شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه آبریز سد طالقان را مهم ارزیابی کرد و افزود: این حوزه که آب شرب تهران و کرج را تأمین می‌کند یکی از حریم‌های بسیار مهم است که توجه به این مهم امری مهم و ضروری به شمار می‌رود.

رئیس محیط زیست طالقان عنوان کرد: در این راستا به منظور کنترل و مقابله با پدیده ساخت و سازهای غیرمجاز لازم است ابتدا نقشه شهر و محدوده قانونی و حریم شهر و نقشه روستاها تهیه و ساخت و سازهای خارج از بافت شهر و روستا شناسایی شود.

کشیری در ادامه سخنان خود به قوانین موجود در ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: این اداره تنها به استعلامات ساخت و ساز در داخل بافت روستاها، منوط به اتخاذ تمهیدات زیست‌محیطی و رعایت ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و اخذ مجوز موافقت می‌کند.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول