اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه 6 شهرداری کرج:

لزوم رفع نقص قانون در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیر منطقه 6 شهرداری کرج گفت: در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز نقص قانون وجود دارد و به نوعی شهرداری تنهاست و لازم است قانون با این افراد به عنوان خاطی و مجرم رفتار کند.

لزوم رفع نقص قانون در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس حق محمدلو با تاکید بر اینکه لازم است، با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به شدت برخورد و با متخلفین طبق قانون رفتار شود، افزود: در این زمینه نقص قانون وجود دارد و به نوعی شهرداری تنهاست، که لازم است قانون با این افراد به عنوان خاطی و مجرم رفتار کند.

وی علت این ساخت و سازهای غیرمجاز را فقدان عنوان جرم در قانون برای این افراد دانست و افزود: کمیسیون ماده 100 تنها می‌تواند ساخت و سازهای غیرمجاز را کنترل کند، که هر چند این امر مورد تاکید ویژه مدیریت شهری است و این مجموعه به منظور جلوگیری از این معضل برنامه‌ریزی‌های مدون و مستمری را در دستور کار قرار داده است، ولی به دلیل وجود نقص قانونی مشکلاتی را بعضاً برای شهر و شهروندان به وجود آورده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند قبل از خرید املاک قولنامه‌ای ضمن مراجعه به اداره شهرسازی شهرداری محل سکونت خود علاوه بر آگاهی از قوانین و حقوق شهروندی، خریدی با اطمینان و مطمئن داشته باشند.

حق محمدلو در ادامه، ساخت و سازهای غیرمجاز را به عنوان یکی از آسیب‌های جدی که بیشترین لطمه و صدمه را به ساختارهای شهری وارد می‌آورد، معرفی و بیان کرد: اعمال قوانین و مقررات کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها نقش بسزایی در پیشگیری از بروز این معضلات شهری، ایفا می‌کند.

*لزوم آسیب‌شناسی ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیر منطقه 6 شهرداری کرج، با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ شهرنشینی خاطرنشان کرد: در این باره می‌توان با وضع و اجرای برخی قوانین و التزام مردم به اجرای صحیح آن بعد از گذشت مدتی موضوع و گزینه‌ای از ساختارهای شهری که به جدّ برای زندگی شهروندی اهمیت دارد را به فرهنگ تبدیل کرد.

وی، هدف از اجرای اقدامات پیشگیرانه درباره ساخت و سازهای غیر قانونی، را مهم دانست و با تاکید بر تلاش برای ارتقای ضریب امنیت زندگی شهروندان اظهار داشت: این اقدامات قانونی با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و فاقد استحکام همچنین برخورد با متخلفان ساختمانی در قالب اعمال قوانین و مقررات صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه، ساخت و سازهای غیر‌مجاز پرحاشیه‌‌ترین موضوع شهرسازی در حومه شهرها می‌باشد، گفت: این گونه ساخت و سازها ضمن آسیب جدی به سیما و مبلمان شهری و شهرسازی در هر منطقه، مشکلاتی هم برای صاحبان بنا و هم برای اهالی آن منطقه در پی دارد.

حق محمدلو گفت: اجرای بهینه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی به همکاری همه‌‌جانبه مردم و اطلاع‌‌رسانی به موقع آنان و نیز سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه، شهرداری در خصوص پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز رسالت و وظیفه سنگینی دارد، اظهار داشت: این در حالی است که شهرداری همه تلاش خود را برای مقابله با ساخت و سازهای غیر‌مجاز در سطح شهر به کار می‌گیرد؛ در این راستا می‌طلبد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ورود به این بحث آن را تبدیل به قانون کرده و فردی را که مرتکب این خلاف می‌شود، مجرم شناخته شود، چراکه با اطلاق این واژه به افراد خاطی دیگر شاهد موارد تخلف در شهر نخواهیم بود.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول