اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

دریافت رأی اعتماد 86 درصد از کابینه دکتر روحانی نشان از تعامل دولت و مجلس است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، دریافت رأی اعتماد 86 درصد از کابینه دولت روحانی از مجلس شورای اسلامی را نشان از تعامل مثبت بین دولت و مجلس دانست.

دریافت رأی اعتماد 86 درصد از کابینه دکتر روحانی نشان از تعامل دولت و مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز در نشست مدیران شهرستان، فضای به وجود آمده در کشور را فضای تعامل و وحدت در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: دفاع شایسته رئیس جمهوری و کابینه معرفی شده باعث اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای معرفی شده بود.

وی گفت: انتظار داریم دولت و اعضای کابینه به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند و گام‌های عملی در تحقق برنامه‌های ارائه شده بردارند.

نماینده اهر، یکی از وظایف مهم مجلس را بحث نظارت برشمرد و حوزه نظارتی مجلس را بالاترین قانونگذاری آن اعلام کرد.

فلاحی‌باباجان اظهار امیدواری کرد، دولت با معرفی سه وزیر پیشنهادی خود به مجلس برای وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری، وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در کمترین زمان ممکن، شاهد رای اعتماد به نفرات جدید این وزارتخانه‌های حساس و زیربنایی باشیم.

این نماینده مجلس گفت: به دکتر روحانی تعهد داده‌ایم همکاری جدی با دولت جدید داشته باشیم که امیدواریم این همکاری منجر به توسعه، عمران و آبادانی کشور شود.

وی در ادامه تلاش‌های انجام شده در مناطق زلزله‌زده شهرستان اهر و هریس را بسیار قابل توجه در امر ساخت و ساز اماکن روستایی اعلام و اظهار امیدواری کرد با اختصاص اعتبارات بیشتر اقدام جدی در ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق زلزله‌زده صورت گیرد.

فلاحی‌باباجان، به طرح‌های اشتغالزای شهرستان نیز اشاره کرد و طرح‌های قند رافینری، تولید میلگرد فولادی، کنسانتره میوه و تولید مس انجرد را از پروژه‌های اشتغالزایی در دست اجرای بخش خصوصی در شهرستان اهر نامید و افزود: با اجاره این پروژه‌ها اشتغال پایدار برای بیش از 1500 نفر خواهیم بود.

وی، توسعه مراکز آموزش عالی دولتی را از برنامه‌های مسئولان شهرستان نام برد و گفت: دانشکده پرستاری و مامایی با دو رشته پرستاری و مامایی راه‌اندازی شده و تلاش داریم با توسعه دانشکده کشاورزی، این دانشکده را به دانشگاه شیخ شهاب‌الدین اهری تبدیل کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر نیز در این نشست با ارائه گزارشی، برنامه‌های قرآنی ارائه شده توسط این اداره را در سال‌جاری قابل توجه برشمرد.

حجت‌الاسلام علی نوری با اشاره به زمینه مناسب این شهرستان در ترویج فرهنگی قرآنی و استقبال بسیار خوب علاقمندان علوم قرآنی، خواستار تداوم برنامه‌های متنوع قرآنی در زمینه‌های مختلف با حمایت کلیه نهادهای فرهنگی در این خصوص شد.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اهر نیز در این جلسه از کسب رتبه برتر کشوری ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان اهر در سطح کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تداوم برنامه فرهنگی، اجتماعی و دینی ستاد نماز جمعه شاهد ارتقاء این جایگاه در سال‌های آتی باشیم.

صمد طایری، مصلای فعلی اهر را به دلیل کثرت نمازگزاران و استقبال شایسته مردم ولایتمدار شهرستان پاسخگوی خیل علاقمندان به نماز جمعه ندانست و خواستار تلاش مضاعف مسئولان شهرستان برای ایجاد مصلای بزرگ نماز جمعه اهر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد واحد اهر گفت: تلاش داریم با گسترش فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف پژوهشی، علمی، آموزشی و فرهنگی جایگاه این دانشگاه را ارتقاء دهیم و با طرح‌های ابتکاری ایجاد رشته‌های جدید، درآمدزایی خارج از شهریه، اجرای طرح‌های مشترک با ادارات، ایجاد درمانگاه تخصصی و رستوران عمومی، گام‌های اساسی در پیشرفت و توسعه دانشگاه برداریم.

محمد خلیلی گفت: دو رشته فیتوشیمی و ادبیات کودک و نوجوان به مجموع رشته‌های ارشد دانشگاه افزوده شده و در جذب دانشجو بدون کنکور نیز ضمن اطلاع‌رسانی مناسب از طرق مختلف، هماهنگی و قرارداد با کافی‌نت‌های استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی تلاش داریم در جذب دانشجوی بدون کنکور سهم بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: از باب درآمدزایی امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم که با تعامل و همفکری در این عرصه گام‌های موثری برداریم.

خلیلی از تدوین برنامه دو ساله برای این دانشگاه خبر داد و افزود: تلاش داریم با راهکار مناسب و مدیریت لازم از مرحله بحرانی که از سال 90 آغاز شده عبور کرده و موجبات رضایتمندی اساتید، دانشجویان و کارکنان را فراهم کنیم.

رئیس واحد اهر اولویت سال‌جاری را جذب دانشجو در مقاطع مختلف، درآمدزایی خارج از شهریه از جمله تأسیس کلینیک تخصصی در شرف افتتاح، راه‌اندازی رستوران با تخفیف ویژه برای بهره‌مندی عموم شهروندان، فعال شدن سوله‌های شهرک صنعتی وابسته به دانشگاه، اختصاص 22 هکتار زمین از جهاد کشاورزی برای کشت گیاهان دارویی، فعال شدن دفتر ارتباط با صنعت و عقد قراردادهای پژوهشی، آزمایشگاهی با ادارات و نهادها و شرکت‌ها و کارخانجات اعلام کرد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده کارخانه لبنیات، PVC و ظروف یکبار مصرف توسط این واحد راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول