اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی:

کمبود سرمایه مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با بیان اینکه مهمترین مشکل بخش کشاورزی سرمایه است، گفت: وجود یک سیستم مناسب در گردش پول و سرمایه در بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات را حل کند.

کمبود سرمایه مهم‌ترین مشکل بخش کشاورزی است

سید عبدالکریم رضوی اردکانی در حاشیه سفرش به همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مهم‌ترین رنج بخش کشاورزی سرمایه است و با اینکه سرمایه موتور محرکه این بخش محسوب می‌شود اما تأمین آن مشکلی بوده که در چهار دهه اخیر در مسیر توسعه بخش کشاورزی کشور وجود داشته است.

وی گفت: کمبود سرمایه و مشکلات موجود در شیوه دسترسی به آن مهمترین مسائلی هستند که در بخش کشاورزی با آن مواجه هستیم.

*5 درصد منابع به بخش کشاورزی تخصیص یافته است

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گفت: در بهترین وضعیت تاکنون پنج درصد منابع به بخش کشاورزی تخصیص یافته است در صورتی که برای مثال در استان همدان 28 درصد ارزش افزوده و 30 درصد اشتغال به این بخش اختصاص دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین در کشور 20 درصد صادرات به محصولات بخش کشاورزی اختصاص دارد.

رضوی اردکانی گفت: شیوه تقسیم منابع در بخش کشاورزی نیز یک موضوع خاص مهم است به طوری که بهره‌برداران این بخش بسیار بوده و با مشکلات متعددی روبرو هستند برای مثال وضعیت نامطلوب مالی و عدم وجود وثیقه از مهمترین مشکلات کشاورزان است.

وی اظهار داشت: سیاستگذاران در دنیا همواره به دنبال یک ساز و کار مالی متناسب با مشکلات بخش کشاورزی بوده‌اند که علاوه بر سیستم‌های بانکی بتوانند مشکل سرمایه بخش کشاورزی را حل کنند البته اکثر کشورهای توسعه‌یافته مشکلات سود بانکی و تورم را به اندازه کشور ما ندارند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با تأکید بر ضرورت روغن کاری بخش کشاورزی در کشور تصریح کرد: وجود یک سیستم مناسب در گردش پول و سرمایه در بخش کشاورزی می‌تواند مشکلات را حل کند.

*فعالیت 81 صندوق حمایت از توسعه کشاورزی

وی اظهار داشت: هم اکنون 81 صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعال است که 32 صندوق به صورت استانی فعالیت می‌کنند.

رضوی اردکانی ادامه داد: همچنین 10 صندوق تخصصی برای زنان و شش صندوق تخصصی تشکل‌ها تشکیل شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی اظهار داشت: 33 صندوق نیز به صورت شهرستانی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

*ظرفیت‌های قانونی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مد نظر باشد

وی گفت: هم اکنون سه استان تهران، سمنان و خراسان جنوبی حلقه صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی خود را در سطح شهرستان‌ها تکمیل کنند و توانسته‌اند با اخذ سرمایه دولتی سهم بخش خصوصی را نیز وارد عرصه توسعه بخش کشاورزی کنند.

رضوی اردکانی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ظرفیت‌های قانونی قابل توجهی دارد که در برخی از استان‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: در استان همدان 5 میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که ارزش ریالی آن هزاران میلیارد است اما سرمایه صندوق حمایت از توسعه آن تنها 11 میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمایت از بخش کشاورزی بر ضرورت تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های استان همدان تأکید کرد و گفت: این فرصتی است که باید فرمانداران از آن بهره گیرند و با تشکیل این صندوق‌ها برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان خود گام بردارند.

انتهای پیام/89002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول