اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد

اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی به 3 جوان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی خبر داد و گفت: این اقدام انسانی به سه جوان دیگر زندگی بخشید.

اهدای اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی به 3 جوان

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اورنگ ایلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بار دیگر صحنه‌هایی از عشق و نوع‌دوستی در این خطه از کشور عزیز ایران تکرار شد و یک خانواده یاسوجی با اهداء اعضای بدن فرزند خود زندگی را به سه جوان دیگر هدیه دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه اعضای بدن بیمار مرگ مغزی یاسوجی جان سه نفر را نجات داد، افزود: اعضای بدن مرحوم، مذکور بخشوده از اهالی روستای بادنگان بخش پاتاوه شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد که در اثر سانحه تصادف دچار ضربه مغزی و به دنبال آن دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده‌اش جان سه نفر بیمار نیازمند به اعضای پیوند را نجات داد.

ایلامی ادامه داد: دو کلیه و کبد این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بیماران نیازمند به شیراز انتقال داده شد و در محل بیمارستان نمازی این شهر به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این عمل انسانی و خیرخواهانه خانواده کهگیلویه و بویراحمدی را ارج می‌نهد.

* دعوت عمومی از شهروندان برای تکمیل کارت‌ اهدای عضو

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بخش دیگری از صحبت‌هایش از عموم مردم و شهروندان دعوت کرد تا با تکمیل کارت اهداء عضو، بعد از مرگ خود زندگی را به دیگری ببخشند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به این عمل انسانی و نوع‌دوستانه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، واحد بیماران خاص مراجعه کنند.

ایلامی این اهداء ‌عضو را ششمین اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی در سال جاری و در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و گفت: ‌بدون شک بار دیگر شاهد چنین حرکت‌های انسان‌دوستانه‌ای خواهیم بود.

انتهای پیام/82005/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول