اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 اصفهان:

درصدد احیای بافت فرسوده منطقه 2 اصفهان هستیم

شهردار منطقه دو اصفهان گفت: اکثر پروژه‌های اجرایی امسال و پروژه‌های پیش‌بینی شده سال آینده شهرداری در منطقه دو اصفهان به منظور احیا و نو‌سازی بافت فرسوده موجود در این منطقه اجرا می‌شود.

درصدد احیای بافت فرسوده منطقه 2 اصفهان هستیم

محمد فیض امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه منطقه دو اصفهان حدود 17 میلیون متر‌مربع مساحت دارد، اظهار کرد: جمعیت این منطقه نیز حدود 69 هزار نفر است و این منطقه سرانه جمعیتی پایینی دارد.

وی به مساحت بافت فرسوده منطقه دو اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 8 درصد از محدوده قانونی و 4 درصد از کل منطقه دو اصفهان بافت فرسوده است و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی راهکاری برای احیای بافت‌های فرسوده تلقی می‌شود.

شهردار منطقه دو اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال توزیع عادلانه خدمات و امکانات در تمام محلات موجود در این منطقه است، تصریح کرد: اکثر پروژه‌های اجرایی امسال و پروژه‌های پیش‌بینی شده سال آینده شهرداری در منطقه دو اصفهان به منظور احیا و نو‌سازی بافت فرسوده موجود در این منطقه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از مردم این منطقه به صورت خصوصی برای نو‌سازی و احیای ساختمان‌های فرسوده خود پروانه دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: اما در حال حاضر درصد بالایی از مردم این منطقه از احیای منازل خود در بافت فرسوده استقبال چندانی ندارند.

فیض با اشاره به اینکه منازل و زمین‌های موجود در منطقه دو اصفهان سند مالکیت و ثبتی ندارد و سند این منازل و اراضی عادی است، تاکید کرد: عادی بودن سند زمین‌ها و اراضی موجود در منطقه دو اصفهان از مهم‌ترین دلایل عدم استقبال مردم برای احیای بافت فرسوده این منطقه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع شهرداری تلاش کرده است که پروژه‌های اجرایی خود را به صورت محله‌محوری و در بافت فرسوده این منطقه اجرا کند، افزود: اکثر پروژه‌های شهرداری در محله‌های بابوکان و دهنو به عنوان محله‌های دارای بافت فرسوده بالا اجرا می‌شود.

شهردار منطقه دو اصفهان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی در بافت‌های فرسوده سبب رونق این بافت‌ها می‌شود، گفت: همچنین شهرداری درصدد دریافت سند‌های ثبتی و مالکیتی برای زمین‌ها و منازل موجود در منطقه دو اصفهان است و با تحقق این موضوع درصد بالایی از مشکلات و چالش‌های موجود در این منطقه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/63004/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول