اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایستگاه راه‌آهن اردبیل تا پایان سال افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال ایستگاه راه‌آهن اردبیل تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

ایستگاه راه‌آهن اردبیل تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد صادقی عصر امروز در جریان بازدید از مراحل مختلف راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: راه‌آهن اردبیل یکی از پروژه‌های اساسی و حیاتی در اتصال به کریدور شمال، جنوب، شرق و غرب کشور است که حتی می‌تواند نقطه اتصال به کشور همسایه آذربایجان محسوب شود.

وی با بیان اینکه تکمیل راه‌آهن اردبیل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و تاکید وزیر راه و شهرسازی می‌باشد، تصریح کرد: با تکمیل راه‌آهن اردبیل و اتصال آن به مرز جمهوری آذربایجان از طریق ایمیشلی شاهد اتصال خط راه‌آهن کشورمان به حوزه قفقاز می‌باشیم.

صادقی از نگاه و توجه ویژه دولت دهم به ویژه وزیر راه و شهرسازی در دو سال اخیر به تکمیل و تسریع عملیات اجرایی این پروژه خاطر نشان کرد: کار اجرایی این پروژه با شتاب بیشتر اجرایی و عملیاتی شده به طوریکه آمارهای دو سال اخیر در مقایسه با شش سال ما قبل آن نشان می‌دهد تزریق اعتبار در این حوزه به صورت گسترده و غیر قابل مقایسه بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: به طور متوسط سالانه 20 میلیارد تومان در شش سال گذشته به این پروژه اختصاص یافته و در مجموع از سال 84 تا 89 برای راه‌آهن اردبیل بیش از 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: از سال 90 تاکنون برای این پروژه 170 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که به طور متوسط سالانه 70 میلیارد تومان را شامل می‌شود که گشایش قابل توجهی را در سرعت گرفتن اجرای این پروژه شاهد بودیم.

صادقی به صعب‌العبور بودن این پروژه و به اجرای تونل‌ها و پل‌های متعدد اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه 23 کیلومتر تونل دارد به طوریکه راه‌آهن اردبیل – میانه پر تونل‌ترین راه‌آهن کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌از این میزان 15 کیلومتر تونل تاکنون حفاری شده و بقیه کارها نیز به سرعت در حال انجام است.

وی از آماده بودن 70 کیلومتر راه‌آهن اردبیل برای ریل‌گذاری خبر داد و افزود: به دلیل مسائل تحریم و مشکلاتی که در خرید ریل داشتیم، قرار شد با تفاهم یک شرکت خارجی تا چند ماه آینده ریل‌های مورد نیاز خریداری شود تا عملیات ریل‌گذاری 70 کیلومتر راه‌آهن صورت بگیرد.

صادقی تصریح کرد:‌ در کنار آن تکمیل ایستگاه راه‌آهن اردبیل نیز در دستور کار است و تا شش ماه آینده در این زمینه یک توفیق واقعی را شاهد هستیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در سال‌های اخیر در ساخت آزادراه‌ها، راه‌آهن و بزرگراه‌ها یک حرکت جهشی متفاوتی را شاهد بودیم به طوریکه در سال گذشته در مجموع یک‌هزار و 723 میلیارد تومان برای اجرای بزرگراه، آزادراه و راه‌آهن در کشور اختصاص یافت.

صادقی با اعلام اینکه 18 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های راهسازی نیاز است، اظهار داشت: ‌امیدواریم با حمایت دولت جدید بتوان این میزان طرح‌های مهم و اساسی راهسازی را انجام داده و به سرانجام رساند.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول