اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

غرب با همکاری وهابیت به دنبال اصلاح نژادی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: نظام استکباری با تحریک فرقه‌های ضاله همچون وهابیت درصدد اصلاح نژادی و تداوم کشتار بی‌رحمانه در عالم اسلام است.

غرب با همکاری وهابیت به دنبال اصلاح نژادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هشت شوال سالروز تخریب بقاع ائمه اطهار در مسجد عباسیه محله نیار اردبیل اظهار داشت: امروز وهابیت با اقدامات نابخردانه، رواج خرافات و بدعت مبارزه علنی با اسلام و اندیشه شیعی را آغاز کرده به طوریکه با دهن‌کجی به بسیاری از احکام نورانی اسلام سعی می‌کند در مسیر فتنه‌انگیزی استکبار جهانی حرکت کند.

وی با یادآوری اینکه در این فتنه‌انگیزی غرب و بسیاری از کشورهای عربی منطقه نیز حامی وهابیت و دیگر فرقه‌های ضاله و انحرافی است، تصریح کرد: هر چند دین اسلام و مکتب حیات‌بخش نبوی و علوی جامعه بشری را به سمت اتحاد و وحدت حول کلام الهی و سیره ائمه اطهار فرا می‌خواند اما امروز شاهد شکل‌گیری یک غده سرطانی به نام وهابیت هستیم که به هر شکل ممکن سعی می‌کند به اسلام و جایگاه ارزشمند آن خدشه و ضربه‌ای وارد کند تا شاید از این طریق بتواند انتقامی سخت از علما و بزرگان شیعه و پیروان راستین مکتب اسلام بگیرد.

عاملی در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که در این عرصه قابل مشاهده و لمس است اینکه تلاش نظام‌های استکباری برای ضربه وارد کردن به حقیقت اسلام است تا با برخی کج‌اندیشی‌ها و رفتارهای غیرانسانی بتوانند به حقانیت اسلام، قرآن و مکتب شیعه ضربه‌ای سهمناک وارد کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: یکی از ترفندهایی که وهابیت و گروه‌های ضد دینی دیگر به جد آن را پیگیری می‌کنند وارونه نشان دادن حقیقت و همچنین گرایش به تبلیغ برخی مبانی و احکامی است که هیچ اصالتی در دین اسلام ندارد و تنها نظام استکباری سعی می‌کند با تبلیغ و ترویج آن به هر نحوه ممکن به جامعه اسلامی و شیعی ضربه‌ای هولناک وارد کند.

وی با بیان اینکه وهابیت با همراهی و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد اصلاح نژادی و ضربه زدن به حقیقت دین است، بیان کرد: تمام علمای شیعه باید در برابر این غده سرطانی به پا خیزند و اجازه ندهند علما و برخی از افراد وابسته به وهابیت از روی کج‌اندیشی و اقداماتی نامطلوب به حقیقت اسلام ضربه وارد کرده و یا در این زمینه بخواهند مقاصد خاصی را مورد پیگیری و هدف‌گذاری قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل یادآور شد:‌ وهابیون برای نابودی جهان اسلام در حال رشد و نمو هستند اما قطعاً هوشیاری و بصیرت امت اسلامی حرکت آنها را به نابودی می‌کشانند.

عاملی گفت: تخریب بارگاه ائمه اطهار نشانه عمق کینه و دشمنی وهابیت با اسلام ناب است و در حالی که مکتب اسلام محبت، مهربانی و عطوفت را تبلیغ می‌کند این فرقه خشونت را ترویج می‌دهد.

در این مراسم در رسای اهل بیت عصمت و طهارت و مقام و منزلت آنها مداحی و مرثیه‌سرایی شد و حاضران نیز در مظلومیت ائمه بقیع گریستند.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول