اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کرد

تخریب بارگاه ائمه اطهار نشانه عمق کینه و دشمنی وهابیت با اسلام ناب است

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به اقدام قبیح وهابیون گفت: تخریب بارگاه ائمه اطهار نشانه عمق کینه و دشمنی وهابیت به اسلام ناب است.

تخریب بارگاه ائمه اطهار نشانه عمق کینه و دشمنی وهابیت با اسلام ناب است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در نماز جمعه امروز جوادآباد پس از توصیه خود و نمازگزارن به تقوای الهی به عوامل تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت: محبت، مهربانی و عطوفت، کم توقعی، تغافل و خود را به فراموشی زدن، رفق و مدارا، ایجاد و تقویت محبت اهل بیت(ع) در خانواده، غیرتمندی و عفت ورزی و عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود سبب تحکیم خانواده می‌شود.

امام جوادآباد با اشاره به هشتم شوال، سالروز تخریب حرم و بارگاه‌های ائمه بقیع (ع) توسط گروه گمراه وهابیت در سال 1344 ه.ق گفت: با تسلط یافتن وهابیون بر مدینه قبور ائمه شیعه و بسیاری از بزرگان اسلام توسط این فرقه منحرف ویران گردید. تا آن زمان بر روی قبور ائمه شیعه و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند گنبد قرار داشت اما از این زمان به بعد وهابیون خبیث با تخریب قبور و از بین بردن ضریح و گنبدی که بر روی تربت ائمه بقیع قرار داشت مسلمانان را از فیض زیارت بارگاه آن بزرگواران محروم ساختند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این عمل قبیح آنها از عمق کینه و دشمنی آنها نسبت به اسلام و ائمه اطهار و تلاش برای رسیدن به اهداف شیطانی اربابان خود یعنی مستکبرین و قدرت‌های بزرگ فتنه خبر می‌دهد.

حسینی در ادامه با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی در سال 1369 عنوان کرد: ملت ایران در چنین روزی در سال 69 مردانی از قبیله غیرت و حماسه را در آغوش گرفت.

امام جمعه جوادآباد با تاکید بر اینکه آزادگان سرافرازی که پس از تحمل سال‌های اسارت خود در اردوگاه‌های عراق به میهن اسلامی بازگشتند، گفت: مقام معظم رهبری درباره آزادگان می‌فرماید «آزادگان آبروی این ملت را حفظ کردند.»

 وی در ادامه با اشاره به اقدامات آزادگان هنگان ورود به کشور که بر همگان درس است و الگو بود، عنوان کرد: آزادگان هنگام ورود به میهن اسلامی بر خاک ایران بوسه زدند و اشک شوق ریختند یعنی قدر این سرزمین را بدانید که قدم به قدم آن با خون بهترین فرزندان این ملت تطهیر شده است.

 حسینی گفت: دومین کاری که آزادگان در ابتدای ورود به کشور اسلامی انجام دادند این بود که به زیارت مرقد پیر و مرادشان حضرت امام خمینی(ره) شتافتند. یعنی ما به تکلیف خود یعنی تبعیت از ولایت عمل کردیم و سومین اقدام آنها تجدید بیعت با جانشین خلف حضرت امام راحل، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای بود به این معنا که از این به بعد هم مطیع ولایت هستیم.

وی با اشاره به کودتای آمریکایی ـ انگلیسی 28 مرداد برای بازگرداندن محمد رضا شاه خائن در سال 1332 عنوان کرد: یک درس بزرگی که از این کودتا باید بگیریم این است که در هیچ شرائطی نباید اجازه بدهیم که یک قدرت بیگانه در دستگاه‌های سیاسی یا در دستگاه های فرهنگی نفوذ کند. یعنی اگر در این امر کوتاهی بشود هویت ملی و هویت فرهنگی و افتخارات، سابقه تاریخی و منافع مادی از مردم آن کشور گرفته می‌شود که مقام معظم رهبری به چهار نمونه از تاریخ ایران که قدرت بیگانه بر دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی مسلط شدند و چهار مصیبت بر این ملت به بار آوردند.

امام جمعه جوادآباد در ادامه با اشاره به چهارشنبه 30 مرداد روز بزرگداشت علامه مجلسی، حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم توسط رضا خان در سال 1314، آتش سوزی مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها (1973 میلادی) و روز جهانی مسجد،‌خاطرنشان کرد: چهارشنبه 30 مرداد روز بزرگداشت علامی مجلسی که بحار الانوار در بیش از یکصد جلد که حاوی احادیث اهل بیت (ع) است بزرگترین اثر این محدث بزرگ است و همچنین چهرشنبه 30 مرداد سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم توسط رضاخان  در سال 1314 که مردم در مقابل نغمه شوم بی‌حجابی که رضاخان به ارمغان آورده بود قیام کردند اما قزاقها در نیمه شب با مسلسل به مردم حمله کردند آن هم در خانه خدا و عده کثیری را به خاک و خون کشیدند و مناسبت بعدی روز چهارشنبه 30 مرداد آتش سوزی مسجد الاقصی به دست صهیونیست ها در سال 1973 میلادی است.

امام جمعه جوادآباد ضمن خسته نباشید به نمایندگان ملت در مجلس و رئیس جمهور و کابینه‌اش که دلسوزانه و با دغدغه برای تشکیل کابینه‌ای تلاش کرد و افزود: مطالبه رهبری و مردم از دولت این است که به مطالبات اقتصادی و واقعی مردم بپردازند و تسریع در کار داشته باشند که همان میثاق آقای روحانی با مردم است.

خطیب جمعه جوادآباد در پایان حرکت در راستای قانون، توجه جدی و عملی به شعار اعتدال که همان اسلام است، حفظ حرمت و کرامت مردم ایران در داخل و خارج، مبارزه با فساد و تبعیض و تعاملات بین المللی از مواضع قدرت و حفظ عزت را از جمله وظایف دولت برشمرد.

وهابیون عمدتاً به‌دنبال نفی باورهای مسلمانان دیگر هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ساور علیا در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه خیرآباد پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی درگذشت ملکوتی پدر شهیدان قبادی را تسلیت گفت و اظهار داشت: حاج جبرئیل قبادی که سه فرزند خود را در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرد به واقع اسوه صبر، ایثار و فداکاری بود.

امام جمعه موقت خیرآباد در ادامه با اشاره به هشتم شوال سالروز قبور ائمه بقیع در تشریح این حادثه گفت: هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال و مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چون، قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم (ص)، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس (ع) و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق (ع) و بسیاری قبور دیگرپرداختند.

وی با تاکید بر اینکه نفی باورها و رفتارهای دیگر مسلمانان و اتهام شرک زدن به دیگران عمده عقاید وهابیون است، خاطرنشان کرد: متاسفانه وهابیون شفاعت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، توسل به ائمه اطهار و ... را شرک می‌پندارند.

انتهای پیام/2462/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول