اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

وهابیت به دنبال جایگزین کردن صحابه به جای اهل بیت(ع) است

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: اینکه برخی افراد صحابه پیامبر(ص) را عادل و معصوم دانسته و فضیلت‌های خاصی برای آنها قائل هستند به این دلیل است که بتوانند اهل بیت(ع) را کنار زده و دیگران را جایگزین کنند.

وهابیت به دنبال جایگزین کردن صحابه به جای اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در تجمع طلاب مدرسه حجتیه قم که پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع) برگزار شد با اشاره به وظایف همه شیعیان در مورد چنین مواردی، اظهار کرد: در این بین طلاب و روحانیون باید تکالیف عمومی خود را انجام داده و وظایف متناسب با خود را هم هیچ گاه از یاد نبرند.

وی افزود: دشمنان تشیع بلافاصله پس از رحلت حضرت محمد(ص) انحراف در اسلام را بنا نهادند و نقشه‌هایی را علیه شیعیان و پیروان اهل بیت(ع) طراحی کردند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز همه هجمه‌های اسلام‌ستیزانه علیه تشیع صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این میان علاوه بر نقشه‌های دشمنان، تعصب برخی از پیروان مذاهب اسلامی هم علیه تشیع وارد عمل شده است.

وی ادامه داد: اینکه برخی افراد صحابه پیامبر(ص) را عادل و معصوم دانسته و فضیلت‌های خاصی برای آنها قائل هستند به این دلیل است که بتوانند اهل بیت(ع) را کنار زده و دیگران را جایگزین کنند.

استادی با اشاره به جهل به عنوان سومین عامل علیه فرهنگ تشیع، اذعان داشت: بی‌سوادی بعضی عالمان سنی موجب شده است که برخی موارد را مطرح کنند.

امام جمعه قم با تأکید بر علم‌آموزی بیشتر توسط شیعیان و روحانیون شیعه برای محاجه علمی با پیروان سایر فرق اسلامی، بیان داشت: باید تمام احادیث مورد اتفاق اهل سنت را با دقت مورد بررسی و موشکافی قرار داد و اختلافات و اشتراکات میان مسلمانان را مورد توجه قرار داد.

وی اضافه کرد: در تمام موارد اختلاف به ویژه در مسئله شفاعت باید مطالعات زیادی صورت گیرد و طلاب بتوانند تمام ابعاد این امر را برای اقشار مختلف به ویژه جوانان تشریح کنند تا وقتی آنها نزد دیگران نشستند به راحتی مورد تاثیر افکار باطل قرار نگیرند.

استادی با بیان اینکه تغییر و اصلاح ذهنیت و عقاید باطل یا اشتباه دیگران وظیفه اصلی روحانیون شیعه است گفت: علمای وهابی و سنی مذهب آنچنان بر روایات مسلط هستند که در مجالس خود بدون مراجعه به کتاب‌هایشان و با اعراب صحیح آنها را بیان می‌کنند بنابراین طلاب شیعه هم باید همین رویه را در پیش بگیرند و متناسب با موضوع بر روایات تسلط یابند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز داشت: امروز مشاهده می‌کنیم وهابی‌ها عقاید خود را به نام روشنفکری منتشر می‌کنند و سعی دارند با دستاویز قرار دادن برخی جملات در ادعیه شیعیان، پیروان اهل بیت(ع) را کافر جلوه دهند بنابراین استفاده از دلایل روشن و متقن در برابر مغالطه‌های آنها ضروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(ع) اشاره کرد و گفت: اینکه بر سر قبر بزرگان هر دین و آیین یا مکتب مقبره‌ای ساخته شود در میان همه ادیان و مکاتب وجود داشته و در اسلام هم از ابتدا در میان مسلمانان رواج داشته است تا اینکه در قرن هشتم ابن تیمیه عقاید خود را به نام روشنفکری اما در قالب تهمت علیه تشیع نشر داد و سرانجام کار به جایی رسید که محمد عبدالوهاب همین افکار را به کار گرفت و با نفوذ در حکومت و کمک گرفتن از سیاسیون زمینه‌ساز تخریب بقیع، حمله به حرم سیدالشهدا(ع) و کشتار شیعیان شد.

استادی در پایان اضافه کرد: 90 سال پیش که وهابی‌ها اقدام به تخریب حرم اهل بیت(ع) در بقیع کردند اعتراض همه مسلمانان جهان سبب شد دیوار و سنگ قبر آن بزرگواران از تجاوز آنها مصون بماند.

انتهای پیام/78004/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول