اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

کسب علم تکلیفی الهی است/پیشرفت علمی عامل اقتدار ایران اسلامی می‌شود

امام جمعه بیجار با بیان اینکه کسب علم تکلیفی الهی است، گفت: پیشرفت و کسب مدارج بالای علمی موجب اقتدار ایران اسلامی خواهد شد.

کسب علم تکلیفی الهی است/پیشرفت علمی عامل اقتدار ایران اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی بعد از ظهر امروز در مراسم نکوداشت رتبه‌های برتر کنکور 92 که در تالار شهید رجایی بیجار برگزار شد، ضمن تبریک به دانش‌آموزان برتر اظهار کرد: پیشرفت علمی باید در اولویت برنامه‌های دولت باشد.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) بیان کرد: علم و دانش، اقتدار و قدرت یک جامعه است و هر کسی که داری این توان باشد در معرض هجوم است و هر کس این قدرت را از دست دهد مورد هجوم قرار می‌گیرد.

امام جمعه بیجار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی بسترساز اقتدار اقتصادی و سیاسی در ایران اسلامی و موجب سرفرازی و سربلندی ایران در عرصه بین‌المللی است.

وی افزود: به برکت خون شهدا و زحمات امام راحل و تدبیر رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های عدیده‌ای دست یافته‌ایم و باید قدردان این پیشرفت‌ها بود.

امام جمعه بیجار با اشاره به رشد 16 درصدی علم نسبت به سال‌های گذشته گفت: در ایامی که دانشجویان در مسیر علم قدم برداشته‌اند، شاهدیم  که رشد علمی کشور 13 برابر رشد جهانی است و این مایه خرسندی دوستان و یأس دشمنان ایران اسلامی است.

مرادی بیان کرد: جامعه ولایت‌مدار باید با علم معرفی شده و علم را به کار گرفته و به عرصه تولیدات و به بازار جهانی وارد کند تا به عنوان به کارگیرندگان علم و دانش مطرح شود.

وی گفت: کشور ایران باید پرچم شکوفایی علم را در تمام جهان به اهتزاز در اورد تا بدخواهان نظام مقدسمان همواره مایوس از دستیابی به اهداف شومشان باشند.

وی با بیان اینکه جوانان در کسب و دریافت علم کوشا باشند، تصریح کرد: جوان مسلمان اگر از فرصت‌ها در مسیر کسب علم تلاش نکرده و دچار تردید شوند و از استعدادهای علمی خود در مسیر غیر علمی استفاده کنند، حقوق سیاسی، اقتصادی و  اجتماعی آنها آسیب خواهد دید.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه کسب علم یک تکلیف الهی است، گفت: میزان ارزیابی ارزش انسان‌ها و جوامع از دیدگاه دینی بسته به میزان علم و دانش است و هر ملت و کشوری اگر از لحاظ علمی دچار نقص و کمبود باشد از لحاظ قیمت‌گذاری در سطح پایینی قرار دارد.

وی در پایان به کسب علم در راستای استفاده برای آبادانی ایران اسلامی توصیه کرد و گفت: علم در کنار کسب معنویات می‌تواند انسان را به تعالی برساند.

انتهای پیام/79015/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول