اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست شورای برنامه‌ریزی عنوان شد

انتقاد نماینده بویراحمد و دنا از نابرابری در نحوره تقسیم اعتبارات

نماینده بویراحمد و دنا از نابرابری و عدم رعایت عدالت در نحوه تقسیم اعتبارات استانی سخن به میان آورد.

انتقاد نماینده بویراحمد و دنا از نابرابری در نحوره تقسیم اعتبارات

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر از نابرابری در توزیع اعتبارات استانی سخن به میان آورد.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: چرا سهم هر شهرستان را بر اساس جمعیت و وسعت آن در نظر نمی‌گیرید.

وی با بیان این گه شهرستان بویراحمد از نظر وسعت و جمعیت بزرگترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به حساب می‌آید، عنوان کرد: چرا در توزیع اعتبارات این دو شاخصه را مد نظر قرار نمی‌دهید و آیا جمعیت آن کمتر شده و یا آن‌که وسعت آن کاهش یافته که ما آن را نمی‌دانیم.

زارعی در ادامه با بیان اینکه در 25 شاخص، درصدهای توزیع اعتبارات در شهرستان بویراحمد به عنوان بزرگترین شهرستان استان کاهش یافته، تصریح کرد: چنین وضعیتی قابل قبول نیست و ما باید بدانیم که بر اساس چه معیار و میزانی این درصدها کاهش یافته است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: از یک روستای 120 خانواری 100 خانوار آن به شهر یاسوج و حومه آن مهاجرت کرده‌اند و آیا در شاخص‌ها نباید به موضوع بهداشت و آموزش این خانوارها توجه کرد.

در ادامه فرماندار بویراحمد نیز با انتقاد از وضعیت موجود تصریح کرد: ممکن است برای خوشایند دیگران آمارها را دستکاری کنند و این‌گونه سهم بزرگترین شهرستان کمتر از حد معمول شود.

محمد الفونه که با نماینده بویراحمد در این زمینه هم داستان شده بود، تصریح کرد: در سال 91 هم حق شهرستان ما را ادا نکردند و امسال هم به مانند سال گذشته این نابرابری کاملا محسوس است.

فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: در راه روستایی هم اکنون 61 درصد راه‌های روستایی شهرستان ما آسفالته نیست حال این‌که در اعتبارات مربوط به راه روستایی این شهرستان بسیار کمتر از شهرستان‌هایی دیده شده که جمعیت و وسعت بسیار کمتری نسبت به ما دارند.

انتهای پیام/2571/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول