اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی:

سیاست‌بازی در دانشگاه‌ها به فضای علمی کشور ضربه می‌زند

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها نباید جولانگاهی برای سیاسیون شود، گفت: سیاست‌بازی در دانشگاه‌ها به فضای علمی کشور ضربه می‌زند.

سیاست‌بازی در دانشگاه‌ها به فضای علمی کشور ضربه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان بعد از ظهر امروز در مراسم نکوداشت رتبه‌های برتر کنکور 92 شهرستان بیجار که در تالار شهید رجایی با حضور مسئولان و دانش‌آموزان برتر برگزار شد، با بیان اینکه پیشرفت عملی زمینه‌ساز اقتدار کشورمان در صحنه‌های بین‌المللی است، گفت: کسب علم و پیشرفت‌های علمی موجب هراس دشمنان خواهد شد.

وی افزود: حرکت علمی کشور نباید از از دور بیفتد و اجازه ندهیم موانع، سدی در برابر دانشگاه‌های ما شود.

بیاتیان با بیان اینکه حرکت در مسیر شهدا در تمام‌ عرصه‌ها موجب پیروزی و کسب افتخارات خواهد شد، افزود: امروز کسب افتخار قله‌های علمی به برکت خون شهدا و معلمان و دانش‌آموزان شهیدی است که سنگربانان نظام مقدس جمهوری اسلامی کشورمان بودند و ما آزادی و آزادگی را از برکت خون آنان داریم.

وی خطاب به دانش آموزان نخبه شهرستان بیجار بیان کرد: دانش‌آموزان باید حرکت به سوی علم و قدرت را در خود تقویت و به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کنند زیرا شهر و جامعه ما نیازمند تصمیم‌گیرندگانی برای سازندگی در آینده است.

بیاتیان تصریح کرد: ما در سطح کلان تصمیم‌گیرندگانی نداشته‌ایم که به فکر ما و پیشرفت شهر ما باشند و برای پیشرفت به تغییر نگاهی در این زمینه نیازمندیم.

وی یکی از مشکلات امروز در سطح کشور و استان را نگاه ناسیونالیستی در همه عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: نگاه ناسیونالیستی به عرصه‌های مختلف مانع از پیشرفت‌ کشورمان خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش‌آموزان و دانشجویان ما توانایی کسب افتخارهای علمی در سطح بین‌المللی را دارند و نباید از فضای علمی دور شوند، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان در محیط دانشگاه نباید دچار روزمرگی دانشگاه و اسیر فضای سطح پایین فرهنگ دانشگاه شوند.

این مسئول با اشاره به سخنان امام راحل درباره دانشگاه گفت: دانشگاه‌ها باید مبدا تحولات سازنده در تمامی زمینه‌ها خصوصا علمی باشد و تحولات نباید منوط به فرد بوده بلکه باید در جامعه تأثیرگذار باشد.

*دانشگاه‌های ما نباید سیاست‌زده شوند

بیاتیان بیان کرد: ما در دولت جدید نمی‌خواهیم فضای علمی کشور در دست سیاسیون و جولانگاهی برای سیاست بازی‌ها شود.

وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ما فضایشان سیاسی شده است و نباید دانشگاه‌ها را نیز به سوی این سیاست‌زدگی سوق دهیم، زیرا به فضای علمی کشور ضربه وارد خواهد کرد.

نماینده مردم بیجار حسن آباد یاسوکند و بابارشانی با اشاره به کارشکنی‌ها و تحریم‌های اقتصادی اخیر دشمن به کشورمان اظهار کرد: امروز دشمنان حلقه‌های محاصره تحریم‌های اقتصادی را تنگ‌تر کرده و در این فضا آن چه دشمن نمی تواند به آن دست یابد مغز و تفکر ماست و آنها از تحریم مغزهای ما عاجزند.

نماینده مردم بیجار در مجلس خاطرنشان کرد: در این فضا که دشمنان از هر حربه‌ای برای ضربه‌زدن به نظام مقدسمان استفاده می‌کنند ما باید از تفکر و مغز خود برای رفع مشکلات استفاده کنیم زیرا دشمنان نمی‌توانند مغز ما را تحریم کنند.

وی با اشاره به رشد 11 برابری کسب علم نسبت به کشورهای دیگر بیان کرد: امید است با تلاش دانش‌آموزان و دانشجویان و نخبگان این درصد افزایش یافته و از نظر علمی نیز حرف اول را در جهان بزنیم.

بیاتیان اذعان کرد: نسبت به سایر کشور ها 20 یا 30 سال عقب هستیم و سرعت بیشتر در دریافت و کسب علم می‌تواند ما را به سمت تعالی در تمامی زمینه‌ها برساند.

بیاتیان در پایان با اشاره به مطالبات رهبری از دانشجویان و دانش آموزان از جمله تحصیل، تهذیب و ورزش گفت: این فرامین را باید سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده و در کنار کسب معنویات که چراغ راه ما در تمای زمینه‌ها برای پیشرفت علمی است به تعالی برسیم.

انتهای پیام/79015/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول