اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره برق فردوس:

کمبود تجهیزات حفاظتی لوازم خانگی مردم را تهدید می‌کند

سرپرست اداره برق فردوس گفت: کمبود تجهیزات حفاظتی شبکه‌های توزیع در فردوس، لوازم خانگی مردم این شهرستان را تهدید می‌کند.

کمبود تجهیزات حفاظتی لوازم خانگی مردم را تهدید می‌کند

سیدمصطفی علیپرست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: حفاظت شبکه‌های برق‌رسانی فردوس در وضعیت بسیار ضعیف و خطرناکی قرار دارد.

وی افزود: تجهیزات حفاظتی در شهرستان فردوس با توجه به حساسیت بالا و درصد بالای بار در این شهرستان، بسیار کم و ناکارآمد است و کمبود این تجهیزات، لوازم خانگی مردم شهرستان را مورد تهدید قرار داده است.

سرپرست اداره برق فردوس تصریح کرد: برق و آب از ضروری‌ترین نیازهای بشر است و زندگی بدون آن حتی لحظه‌ای امکان‌پذیر نیست بنابراین باید زیرساخت‌های لازم برای تامین این دو نیاز اساسی فراهم شود.

علیپرست یادآور شد: بیش از 30 درصد تجهیزات برق فردوس متعلق به دوران قبل از انقلاب است و در حال حاضر فرسودگی شبکه توزیع برق در فردوس از بحرانی‌ترین مسائل این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به قسمت برق فردوس جوابگوی نوسازی شبکه توزیع و خرید تجهیزات حفاظتی این شهرستان نیست، گفت: در صورت بروز کوچک‌ترین حادثه‌ای در شهرستان فردوس، شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در سطح شهرستان می‌شویم.

نیاز به 700 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات حفاظتی

سرپرست اداره برق فردوس افزود: در حال حاضر برای خرید تجهیزات حفاظتی شبکه‌های برق‌رسانی و پیشگیری از بروز خسارت در این شهرستان به اعتباری معادل 700 میلیون تومان نیاز است تا در حالت بحران به مردم خسارتی وارد نشود و بتوان سریع و بی‌وقفه برق را وصل و از بروز خاموشی جلوگیری کرد.

علیپرست طول شبکه توزیع برق فردوس را هزار کیلومتر اعلام و تصریح کرد: از این میزان 700 کیلومتر متعلق به شبکه فشار متوسط و 300 کیلومتر نیز متعلق به شبکه فشار ضعیف است.

این مقام مسئول همچنین پیک بار مصرف برق در گرمای بی‌سابقه امسال را 8/19 دهم مگابایت عنوان کرد و یادآور شد: این میزان در سال گذشته 5/18 مگابایت بود که در سال جاری با توجه به گرمای شدید هوا، پیک بار مصرف به 3/1 دهم مگابایت افزایش یافت.

سرپرست اداره برق فردوس با اشاره به اینکه این شهرستان پس از بیرجند بیشترین مصرف برق شهری استان خراسان جنوبی را دارا است، گفت: باید در اختصاص اعتبارات به شهرستان‌های استان این مسئله مورد توجه مسئولان قرار گیرد و اعتبارات بیشتری برای قسمت برق فردوس در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/69007/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول