اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر خبر داد:

اختصاص 600 میلیون تومان به تقویت شبکه برق شرق مازندران

فرماندار شهرستان بهشهر از تامین 600 میلیون تومان اعتبار به‌منظور تقویت شبکه برق روستا‌های کوهستانی شرق مازندران(نکا، بهشهر، گلوگاه) خبر داد.

اختصاص 600 میلیون تومان به تقویت شبکه برق شرق مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمد‌تقی نورزاد شامگاه امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر که برای نخستین‌بار در روستای«متکازین» از توابع بخش یانه‌سر این شهرستان برگزار شد به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده دولت در بخش‌های مختلف شهرستان و مسائل روز پرداخت.

وی ابتدا به تحقق حماسه سیاسی که به ترتیب با هوشمندی مقام معظم رهبری، حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی، انتخاب رئیس جمهور با آرای بالا، وجود فضای آرام پس از انتخابات، رای مثبت مجلس به قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی و افزایش قدرت سیاسی ایران در جهان اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم حماسه اقتصادی را با همین پشتکار و همدلی بین مردم و مسئولان نظام، در آینده‌ای نزدیک به دست بیاوریم.

نورزاد در ادامه از ظرفیت‌های شاخص موجود در شهرستان بهشهر از جمله وجود بندر امیرآباد و منطقه ویژه اقتصادی آن، شرکت نفت خزر، پایانه نفتی همچنین پالایشگاه نفت در دست احداث نام برد که با همت و برنامه‌ریزی‌های بهتر مدیران، این منطقه از کشور به عسلویه دوم تبدیل شود.

نماینده دولت در شهرستان، در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به مشکلات بخش کمتر توسعه یافته اما پر از استعداد بخش«یانه‌سر» زد و گفت: در این بخش مشکلات عمومی فراوانی داریم که باید حل شود، کار و تلاش زیادی هم انجام گرفت اما به نحو شایسته‌ای نبود.

وی، عملیاتی نشدن قرارداد‌های پیمانکاران راه و کم‌کاری های آنان را یکی از مشکلات دانست که اگر پیمانکار مربوطه نتواند به تعهدات خود عمل نکند، باید خلع ید شود.

افت فشار برق و قطعی‌های مکرر برق بویژه در فصول سرد سال، دیگر مشکل بخش یانه‌سر است که فرماندار بهشهر در این زمینه تصریح کرد: با همکاری، پیگیری و دستور سید علی‌اکبر طاهایی استاندار مازندران، 600 میلیون تومان اعتبار برای حل مشکل برق روستا‌های کوهستانی بخش یانه‌سر تامین شد.

وی افزود: این مبلغ در واقع برای تقویت شبکه برق روستا‌های کوهستانی شرق مازندران (گلوگاه، بهشهر و نکا) است.

نورزاد در پایان سخنان خود، بار دیگر بر جدی گرفتن موضوع تغییر الگوی کشت با هدف توسعه بخش کشاورزی در یانه‌سر تاکید کرد و گفت: با پیگیری و راهنمایی‌های کارشناسانه اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر، این مهم از سال گذشته در حدود یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی یانه‌سر انجام شد که نتایج مناسبی را هم در بر داشت.

بهسازی روستا، کمک به ساخت بنای یادبود شهدا، کمک به ساخت ساختمان دهیاری، احداث باقی‌مانده جاده‌های بین‌مزارع در روستای«متکازین»همچنین تقاضای احداث پل یا بهسازی حدفاصل بین رودخانه معروف به «یوردره» با زمین‌های کشاورزی و منازلی که در بخش غرب روستا قرار دارند از تقاضا‌های مردم این روستا بود که توسط شورای محل عنوان شد.

پرداخت 10 میلیون تومان علی‌الحساب برای کمک به بهسازی روستا، حل مشکل رفت و آمد عابران پیاده از رودخانه «یوردره» که منتهی به جاده بین‌مزارع و چند واحد مسکونی می‌شود با همکاری بنیاد مسکن و اداره جهاد کشاورزی از جمله مواردی بود که از سوی فرماندار بهشهر در پاسخ به مشکلات مطرح ‌شده، عنوان شد.

انتهای پیام/86001/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول