اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن:

طرح‌های مسکن مهر تا آخرین مرحله اجرا و واگذار می‌شود‌

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال اجرای 380 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است، گفت: طرح‌های مسکن مهر تا آخرین مرحله اجرا و واگذار می‌شود.

طرح‌های مسکن مهر تا آخرین مرحله اجرا و واگذار می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، علی عظیمی در سفر به شیراز طرح‌های عمران شهری و روستایی در فارس را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: این استان از نظر کیفیت اجرایی و استفاده از تکنولوژی ساخت و اجرای طرح‌های عمران شهری و روستایی در کشور پیشرو است.

وی که به همراه محمدی مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن به استان فارس سفر کرده بود، افزود: پیشرو بودن فارس در این زمینه به پروژه‌های بنیاد خلاصه نمی‌شود بلکه این ویژگی در تمام طرح‌های شهری و روستایی در فارس مشهود است.

این مسئول با بیان اینکه استان فارس به لحاظ سابقه و قدمت در مسکن شهری همواره در صدر برنامه‌ها قرار دارد گفت: پیگیری پروژه‌ها از نظر شروع، کیفیت و برنامه‌ریزی با سیاست‌های ما گره خورده است.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این استان سهم عمده‌ای از فعالیت‌های مسکن شهری را به عهده دارد که باعث می‌شود مراجعات ما و کارشناسان به فارس بیشتر باشد و سطح تعاملات ما نیز بالاتر رود و در واقع هدف اصلی سفر ما به این استان برای تبادل و انتقال تجربیات و بهره‌گیری از تجربیات متخصصان در فارس است.

وی با ارائه آماری از تعهدات بنیاد مسکن در اجرای مسکن مهر شهری در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت گفت: امسال اجرای 380 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور برنامه‌ریزی شده  و 340 هزار واحد به انعقاد قرارداد با بانک و به مرحله اجرا رسیده است.

عظیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه ارائه تسهیلات بانکی به سه استان فارس، اصفهان و مرکزی در برهه‌ای با توقف مواجه شد، برخی از پروژه‌ها به مرحله قرارداد نرسید.

وی ادامه داد: برنامه کلی این است که امسال این پروژه‌ها را دارای تسهیلات کنیم و این کار در یک ماه آینده به نتیجه می‌رسد و اکنون نیز زمین و نقشه و پروانه برای این پروژه‌ها آماده است.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره کیفیت اجرای طرح‌ها و رضایتمندی مردم نیز ابراز داشت: مردم در هر پروژه‌ای که ساکن باشند زمانی که ما مراجعه می‌کنیم ابراز رضایت می‌کنند و کسی شکایتی از کیفیت ندارد و این نشان می‌دهد رضایت‌مندی در سطح خوبی وجود دارد.

این مقام مسئول درباره اجرای طرح‌های مسکن مهر نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه مسکن مهر تعهد سه‌جانبه بین بنیاد مسکن و بانک و مردم بوده پروژه‌هایی که در آنها قرارداد تسهیلات منعقد شده، بانک متعهد به پرداخت تسهیلات شده و زمین و تسهیلات دولتی نیز از سوی دولت تعهد شده است.

وی ادامه داد: در این پروژه‌ها متقاضی نیز سهم خود را متعهد شده و پروژه‌هایی که این ویژگی‌ها را دارند و شروع شده‌اند باید به اتمام برسد و تا آخرین مرحله ادامه یابد.

عظیمی خاطرنشان کرد:بنیاد برای پروژه‌های بعدی در این مقیاس یا کمتر یا بیشتر، از سیاست‌های عمومی دولت آینده تبعیت می‌کند.

انتهای پیام/2448/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول