اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت کشتی استان قم:

قم از برترین‌های کشتی فرنگی کشور میزبانی می‌کند

دبیر هیئت کشتی استان قم از برگزاری رقابت برترین‌های کشتی فرنگی کشور در جام استان برتر به میزبانی شهر قم خبر داد.

قم از برترین‌های کشتی فرنگی کشور میزبانی می‌کند

احمد رضایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: براساس طرح فدراسیون کشتی از امسال رقابت‌های کشتی جام استان برتر به منظور مشارکت تمام استان‌ها در مسابقات کشوری هر دو رشته آزاد و فرنگی برگزار می‌شود تا استعدادهای نهفته در این رشته شناسایی شوند.

وی با بیان اینکه کشتی‌گیران قمی نیز همچون بسیاری دیگر از رقابت‌های مهم و معتبر کشتی فرنگی و آزاد کشور در جام استان برتر حضور می‌یابند، اضافه کرد: تیم‌های سه رده سنی کشتی فرنگی و آزاد استان قم در مسابقات کشتی جام استان برتر کشور شرکت کرده‌اند.

دبیر هیئت کشتی استان قم بیان داشت: در واقع به منظور رشد و توسعه بیش از پیش کشتی در هر دو رشته آزاد و فرنگی در نقاط مختلف کشور فدراسیون کشتی امسال برای نخستین بار مسابقات تیمی قهرمانی کشور را با عنوان جام استان برتر برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: به همین منظور از استان‌های مختلف کشتی کشور برای حضور در این جام دعوت به عمل آمده است و گروه بندی هیئت‌های استانی برای شرکت در رقابت‌های جام استان برتر که طبق برنامه اعلامی در تقویم سال جاری فدراسیون کشتی به انجام خواهد رسید،‌ مشخص شده است.

رضایی ابراز کرد: با توجه به انجام قرعه‌کشی این مسابقات در فدراسیون کشتی، گروه‌بندی این رقابت‌ها در رده سنی بزرگسالان رشته آزاد به شکلی انجام شد که بر اساس آن تیم‌ها در چهار گروه تقسیم‌بندی شدند و تیم کشتی آزاد بزرگسالان قم در گروه دوم در کنار تیم‌های لرستان، فارس، کردستان، اردبیل، قزوین، گلستان و مرکزی در یک گروه قرار گرفته است.

وی عنوان داشت: کشتی‌گیران فرنگی‌کار رده سنی بزرگسالان قم حریفان خود را در این رقابت‌ها شناخته‌اند در حالی که تیم هیئت کشتی قم در گروه دوم مقدماتی در کنار تیم‌های هرمزگان، ایلام، فارس، سیستان و بلوچستان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی جای دارد.

دبیر هیئت کشتی استان قم ابراز کرد: با توجه به نبوغ و استعدادی که کشتی‌گیران قمی در رده‌های سنی پایه مسابقات اخیر قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی از خود نشان دادند و سهم کشتی قم در تیم‌های ملی رده‌های سنی نوجوانان و جوانان افزایش یافت، به نمایندگی از هیئت کشتی قم نیز تیم‌های نوجوانان و جوانان هر دو رشته آزاد و فرنگی در رقابت‌های جام استان برتر کشور حضور می‌یابند.

وی بیان کرد: در رده سنی جوانان رشته فرنگی مسابقات کشتی جام استان برتر نیز تیم هیئت کشتی قم با تیم‌های اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی، البرز، قزوین، گلستان و گیلان در گروه دوم مقدماتی قرار گرفته است و در رقابت‌هایی که از اول شهریور ماه در سالن کشتی فجر واقع مجموعه ورزشی راحله منطقه نیروگاه قم میزبانی می‌کند، برای صعود به مرحله بعد تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/78002/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول