اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مدیریت بحران در کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات گلستان:

برگزاری منظم کارگروه تخصصی امداد و نجات گلستان ضروری است

نماینده مدیریت بحران در کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان گفت: برگزاری منظم جلسات این کارگروه تخصصی مدیریت بحران در استان ضروری است.

برگزاری منظم کارگروه تخصصی امداد و نجات گلستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدعلیرضا حسینی صبح امروز در جلسه کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان اظهار داشت: این کارگروه باید برای جلسات منظم خود برنامه سالانه داشته باشد و همانند گذشته سعی کند، حداقل ماهی یک بار جلسه کارگروه را برگزار کند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی حداقل دو ماه یک بار

وی با اشاره به نامه وزارت کشور مبنی بر تشکیل حداقل هر دو ماه یک بار کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران در استان‌ها اذعان داشت: شرایط استان از لحاظ حوادث متعدد طبیعی که در آن اتفاق می‌افتد، اقتضا می‌کند، برای هماهنگی و پیگیری، جلسات بیشتری برگزار شود.

حادثه‌خیزی گلستان جایگاه ویژ‌ه‎ای به کارگروه امداد و نجات بخشیده است

حسینی یادآور شد: تعدد حوادث در استان، جایگاه این کارگروه تخصصی را برجسته‌تر ساخته و بر این منوال لزوم تشکیل جلسات برای ارائه گزارش عملکرد کارگروه به کشور بیشتر از گذشته محسوس است.

وی ادامه داد: کارگروه باید در این جلسات هم برای آموزش همگانی و هم برای امداد و نجات برنامه‌ریزی داشته باشد و نسبت به طرح پروژ‌ه‌های مرتبط برای ارائه به شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اقدام کند.

برگزاری دوره ics توسط کارگروه تخصصی امداد و نجات در سال‌جاری

حسینی با اشاره به جمعیت هلال‌احمر استان به عنوان متولی و ریاست این کارگروه تخصصی افزود: از این نهاد ارزشمند و فعال انتظار می‌رود، همچون گذشته به عنوان یکی از فعال‎ترین کارگروه‌های استانی در مسیر انجام وظایف قانونی‌اش بیش از گذشته تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: کارنامه فعالیت این کارگروه در سال گذشته گویای نقاط روشنی است که انتظار می‌رود با شروع آموزش پیشنهادی ICS از سوی مدیریت کارگروه در سال‌جاری، سال پربارتری را رقم بزند.

تاکید بر تعامل مناسب بین مدیریت بحران و هلال‌احمر گلستان

نماینده مدیریت بحران در کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان با اشاره به تعامل مناسب مدیریت بحران با دستگاه‌های عملیاتی استان به ویژه جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این تعامل در بخش آموزش، امداد و نجات و طرح‌های مرتبط با این مجموعه تبلور یافته است.

حسینی یادآور شد: از دیگر دستگاه‎های فعال استان در عرصه آموزش می‌توان به مرکز امداد و نجات فوریت‌های پزشکی استان اشاره کرد که علاوه بر وظایف ذاتی، همیشه در دوره آموزشی این اداره کل چه به عنوان مربی و چه به عنوان همکار حضوری فعال داشته‌ است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با فعالیت مستمر کارگروه، تنظیم برنامه سالانه آموزشی و ارائه آن به این اداره کل، پیگیری مصوبات و پروژه‌های این مجموعه، بتوان در مسیر انجام وظایف قانونی این کارگروه بیش از گذشته گام برداشت.

کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات از جمله کارگروه‌های چهارده‌گانه مدیریت بحران محسوب می‌شود که طبق قانون، مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان طی حکمی از سوی استاندار گلستان به عنوان رئیس این کارگروه تخصصی انتخاب شده است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول