اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 4 ماه نخست سال جاری

ورود گردشگر خارجی به اصفهان 60 درصد رشد داشته است

مسئول ارتباطات میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به دوسال گذشته بیش از 60 درصد رشد گردشگردی خارجی در اصفهان داشته‌ایم.

ورود گردشگر خارجی به اصفهان 60 درصد رشد داشته است

شهرام امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه رشد گردشگری خارجی از ابتدای سال جاری تا کنون افزایش چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در برخی از ماه‌ها از جمله اردیبهشت ماه این رقم گردشگر خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته صددرصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه این به معنای حد استاندارد مد نظر نیست و فقط در حد مقایسه با مدت مشابه سال قبل است، افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به دو سال گذشته بیش از 60 درصد رشد گردشگری خارجی در اصفهان داشته‌ایم.

کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به سه دلیل عمده افزایش گردشگری اشاره و تصریح کرد: وجود امنیت در ایران در شرایط فعلی سبب شده که کشور ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه و بسیاری از توریست‌ها به جای سفر به کشورهای دیگر ایران را انتخاب کنند که امسال این روند افزایش چشمگیری داشته است.

مسئول ارتباطات میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: ارزانی نسبی سفر به ایران در مقایسه با سایر کشورها و تنوع جاذبه‌های گردشگری کشور ایران بخصوص اصفهان سبب افزایش گردشگر در پنج ماهه نخست سال جاری شده است.

امیری گفت: بیشتر گردشگران به ترتیب از اروپا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند و سوئیس در رتبه‌های نخست هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال از کشور مصر هم گردشگر داشتیم، اضافه کرد: از کشورهای عربی، عراق، لبنان و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس آمار بالایی گردشگر از اصفهان بازدید کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال خط پرواز مستقیم از ترکیه به اصفهان راه‌اندازی شده، افزایش چشمگیری گردشگر از این کشور به اصفهان رخ داده است.

مسئول ارتباطات میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در پایان اذعان داشت: امسال از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا، چین، تایلند، کره گردشگران زیادی به اصفهان سفر و از مکان‌های دیدنی آن بازدید کردند.

انتهای پیام/63012/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول