اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمیرم:

مردم حضور در مساجد را فراموش نکنند

امام جمعه موقت سمیرم گفت: مردم حضور در مساجد را فراموش نکنند و آگاه باشند اقامه نماز و حضور در مسجد سبب سعادت و سلامت مردم می‌شود.

مردم حضور در مساجد را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سجاد زینعلی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهرستان سمیرم خاشع بودن و فرو بردن خشم را از ویژگی‌های یک مسلمانان دانست و با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان‌های با تقوا لباسی بر تن دارند که سبب آرامش و حفظ سعادت آنان می‌شود.

وی حجاب را از ضروریات دین اسلام دانست و تصریح کرد: حجاب و پوشش در جامعه اسلامی یک ارزش و اصل است، اما به دلیل اراده کوتاه بعضی انسان‌ها بد حجابی و پوشش نامناسب در جامعه کنونی رواج یافته است و در همین راستا مسئولان فرهنگی باید در زمینه حجاب و عفاف بیشتر کار و تلاش کنند.

امام جمعه موقت سمیرم به سالروز تخریب قبرستان بقیع و قبور ائمه اطهار(ع) در سال 1344 هجری اشاره کرد و افزود: وهابیون با دشمنی به اسلام و شیعیان 90 سال پیش دست به این عمل غیر انسانی زدند تا با اهانت به ائمه، احترام به آنان را کاهش دهند، اما باید بدانند این احترام در قلب مؤمنان است و هیچ‌گاه کم‌رنگ نمی‌شود.

زینعلی در ادامه خطبه‌ها به گرفتن رای اعتماد کابینه دولت دکتر روحانی از مجلس اشاره کرد و گفت: سر انجام با 4 روز فعالیت مجلس و بحث و بررسی و تبادل نظر تعداد زیادی از وزیران دولت یازدهم از مجلس رای اعتماد گرفتند که انتظار می‌رود دولت جدید در جهت برطرف شدن مشکلات معیشتی مردم و همچنین گسترش معنویت در جامعه گام‌های اساسی و بلندی بردارند.

وی ادامه داد: تلاش دولت یازدهم باید در جهت افزایش عزت مردم و کشور باشد، زیرا که مردم ما ذلت را نمی‌پذیرند و با تحمل سختی‌ها اثبات کردند که عزت خود را با چیزی معامله نخواهند کرد که در این راستا باید رهبر فرزانه انقلاب را چراغ هدایت خود قرار دهند.

امام جمعه موقت سمیرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 مرداد 69 سالگرد ورود اولین گروه از آزادگان سرافراز به میهن اسلامی گفت: آزادگان دوران دفاع مقدس گنجینه‌های ارزشمندی عزت و افتخار هستند و امروز احترام به همه آزادگان سرافراز وظیفه همه است. 

وی همچنین با اشاره به روز جهانی مسجد گفت: مردم حضور در مساجد را فراموش نکنند و آگاه باشند اقامه نماز و حضور در مسجد سبب سعادت و سلامت مردم می‌شود.

انتهای پیام/2301/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول