اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر تاکید کرد

لزوم احیای امر به معروف در جامعه

امام جمعه موقت ملایر بر لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تأکید کرد.

لزوم احیای امر به معروف در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام عبدالله مقدسیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی یکی از خطبه‌های معروف امیر مومنان علی(ع) را خطبه همام برشمرد و افزود: در این خطبه ارزشمند صفات پرهیزگاران ذکر شده است.

وی ضمن سفارش نمازگزاران به خواندن این خطبه ارزشمند بیان داشت: از صفات پرهیزگاران این است که غیر خدا را در دل خود راه نداده و همواره پروردگار را با عظمت یاد می‌کنند.

خطیب جمعه موقت ملایر در ادامه گفت: همه باید برای مهیا شدن برای مرگ خود را آماده کنیم و با حرکت در مسیر ائمه(ع) و انجام اعمال صالح سعادت اخروی را برای خود رقم بزنیم.

وی ابراز داشت: توسل به ائمه اطهار مانند سوار شدن به کشتی نوح است و اگر کسی در این کشتی سوار نشود نجات نخواهد یافت و به هلاکت می‌رسد.

مقدسیان در ادامه به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: آنچه امروز نظام و جامعه اسلامی به آن نیازمند است احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: در کشور اسلامی همه امور باید بر مبنای اسلام باشد در صورتی که امروز در بسیاری از امور چون جشن‌ها و عروسی‌ها و غیره شاهد بدعت‌گذاری‌هایی هستیم که در شأن کشور اسلامی و جامعه ما نیست.

امام جمعه موقت ملایر در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) هدفش از انقلاب را پیاده شدن ابعاد اسلام و قرآن عنوان کرده است تصریح کرد: باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی یادآور شد: امروز کشور به دست شخص مدبری چون رهبر معظم انقلاب اداره می‌شود و با حرکت در مسیر رهبری هیچ قدرتی یارای مقابله با ملت ایران را ندارد.

مقدسیان گفت: همه موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف در سایه داشتن ولایت است و هر کس از این مسیر منحرف شود شکست خواهد خورد.

وی به سالروز ورود آزادگان در کشور اشاره کرد و افزود: آزادگان سمبل مقاومت و شجاعت ملت ایران هستند.

امام جمعه موقت ملایر ابراز داشت: آزادگان با تحمل رنج فراوان تا آخرین لحظه ایستادند.

وی با بیان اینکه بسیاری از این عزیزان در اسارت به شهادت رسیدند، افزود: امروز آزادگان در میان مردم از جایگاه والایی برخوردارند.

مقدسیان در ادامه به آغاز کار دولت جدید اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور منتخب، فردی شایسته، فرزند انقلاب و فردی آگاه به مسائل روز است.

وی خاطرنشان کرد: امروز مشکلاتی چون فقر، بیکاری، اعتیاد و مشکلات اقتصادی دامن‌گیر جامعه است و مردم انتظار دارند این مشکلات حل شود.

انتهای پیام/89013/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول