اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

اجرای امر به معروف همراه با شیرینی دین باشد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید شیرینی دین را ارائه کند و در این راستا خوش‌سلیقگی کنیم.

اجرای امر به معروف همراه با شیرینی دین باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور دبیر و جانشین دبیر، معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان و جمعی از مدیران و مسئولان بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری استان در دفتر آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد.

امام جمعه کرمانشاه در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد لزوم و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نقش تذکر، گفت: جنس انسان و خصوصیات انسان نیاز به تذکر دارد و مرحله نخست امر به معروف و نهی از منکر، تذکر لسانی است.

وی با تاکید بر اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید شیرینی دین را در نظر داشته و خوش‌سلیقگی کنیم، افزود: در انجام این امر همواره باید هیمنه اسلامی حفظ شود.

سردار محمدنظر عظیمی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه نیز در این مراسم با تاکید بر اشاعه و احیای این فریضه الهی در سطح جامعه، عنوان کرد: به‌دلیل اهمیت ترویج فرضیه امر به معروف و نهی از منکر، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری تلاش کنند و با استفاده از ظرفیت‌های خوبی که در اختیار دارند، در این راستا به‌ویژه در بخش تذکر لسانی برنامه‌ریزی شایسته‌ای داشته باشند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در ادامه مراسم تصریح کرد: در همه ابعاد تذکر و توجه لازم است و هر چه فضا، فضایی الهی و خدایی شود، سود و نفع آن به ما می‌رسد و این کار، وظیفه‌ای عمومی است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها یک وظیفه حکومتی نیست و مربوط به همگان است، تاکید کرد: باید سعی کنیم به مسئولیت خود به‌ درستی عمل کنیم و برای رضای پروردگار برنامه‌ریزی کنیم و باید فضای استان کرمانشاه را فضایی خدایی و اسلامی کنیم.

سردار کرمی با بیان شرح وظایف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت ترویج این فرضیه مهم دینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بانک‌ها و مؤسسات مالی، اعتباری و نیز داشتن برنامه آموزش برای آشنایی اعضای شوراها با این فریضه دینی، انجام فعالیت‌های فرهنگی به روش‌های مختلف توسط بانک‌ها برای بهره‌گیری مراجعان و ترویج تذکر لسانی را خواستار شد.

مدیر تشکل‌های مردمی در ادامه در خصوص نحوه تشکیل شوراهای امر به معروف در بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری توضیحاتی داده و افزود: بعد از تشکیل و راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بانک‌های خصوصی، مؤسسات مالی و اعتباری و مشخص ‌شدن اعضای شوراها، همایش یک‌روزه‌ای برای آشنایی بیش‌تر آنان برگزار خواهیم کرد.

این جلسه با پاسخ به پرسش‌های تعدادی از مدعوین و اهدای کتاب و بروشور به شرکت‌کنندگان به پایان رسید.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول