اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران:

شرکت مخابرات ایران با تکنولوژی روز دنیا همگام نیست

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران گفت: از نقاط ضعف شرکت مخابرات ایران همگام نبودن با تکنولوژی روز دنیا است که در این زمینه علاوه بر تحریم‌های خارجی سیستم داخلی هم دارای محدودیت‌هایی است که با کنار رفتن این محدودیت‌ها، می‌توانیم در فناوری اطلاعات پیشگام باشیم.

شرکت مخابرات ایران با تکنولوژی روز دنیا همگام نیست

علیرضا صیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته، نیاز به تلاش بیش‌تر در عرصه فناوری اطلاعات را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور و به ویژه شهر صنعتی اصفهان و با قرار گرفتن در عصر تکنولوژی، نیاز به تعامل و همکاری بین مسئولان برای پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات و مخابرات بیش از پیش احساس می‌شود.

وی به لازمه برنامه ریزی برای دست‌یابی به اهداف بزرگ اشاره کرد و گفت: بدون برنامه ریزی نمی‌توان کاری را انجام داد و در این زمینه نیز باید با برنامه قدم در راه پیشرفت و رسیدن به افق‌های این دانش برداشت.

صیدی با توجه به محدودیت‌های موجود در کشور تاکید کرد: علاوه بر تحریم‌های خارجی سیستم داخلی هم دارای محدودیت‌هایی است که با کنار رفتن این محدودیت‌ها، به طور یقین می‌توانیم در راه رشد و تعالی دانش فناوری اطلاعات پیشگام باشیم.

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران همگام نبودن با تکنولوژی روز دنیا را از نقاط ضعف کشور در زمینه مخابراتی دانست و اضافه کرد: سیاست گزاری های نادرست و تحریم‌ها و همگام نبودن با تکنولو‍‍ژی روز دنیا از جمله نقاط ضعف ما در صنعت مخابرات و ارتباطات است.

این مسئول دستیابی به دانش روز دنیا را عامل اصلی رسیدن به اهداف بلند مدت دانست و تصریح کرد: طبق آمارهای موجود، در حدود  25 درصد نسبت به هدف نهایی پیش رفته‌ایم و امید است بتوانیم روز به روز به هدف نهایی که همان همگام شدن با اطلاعات روز دنیا و قرار گرفتن در لیست کشورهای پیشرو در صنعت مخابرات و ارتباطات است، نزدیک شویم.

صیدی با اشاره به دستاوردهای بزرگ ملت ایران در تمام زمینه‌ها تاکید کرد: ملت ایران همواره در تمام زمینه‌ها ثابت کرده که می‌تواند جزو کشورهای برتر دنیا باشد و امیدواریم در عرصه ارتباطات و اطلاعات نیز با استفاده از متخصصان ایرانی قدم در راه رشد و پیشرفت بگزاریم.

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران ادامه داد: اصفهان توانسته در زمینه مخابرات بستر مناسب را فراهم سازد و با توجه به صنعتی بودن این شهر هنوز فرصت برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مخابرات و صنایع وابسته در اصفهان ادامه داد: تلاش برای ایجاد فضای مناسب جهت بر طرف کردن نیاز مراجعه کنندگان به این نمایشگاه  در حد مطلوب شده، اما همچنان خلاقیت و کار بیش‌تر برای مطلوب شدن کیفیت این نوع نمایشگاه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

صیدی خواستار به کار گیری نیروی انسانی متخصص در زمینه فناوری اطلاعات در دولت جدید شد و اضافه کرد: امیدواریم دولت جدید با بها دادن و انگیزه دادن به نیروی انسانی و به کار گیری دانش و اطلاعات بتواند سبب ایجاد تحول در این عرصه گردد.

معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران با اشاره به جایگاه صنعت مخابرات تاکید کرد: مخابرات به عنوان صنعت برتر پس از نفت می‌تواند نقطه قوت درآمدزایی کشور باشد و این امر توجه و حمایت بیش‌تر مسئولان را می‌طلبد.

این مسئول با اشاره به میزان درآمد زایی شرکت مخابرات اذعان داشت: در حدود 80 میلیون نفر مشترک ثابت موبایل در کشور وجود دارد و در هر دوره ماهانه، درآمد بالایی از طریق مخابرات وارد گردش پول و سرمایه کشور می‌شود که با هدفمند کردن و تخصیص دادن مقادیری از این درآمد به پرورش نیروی متخصص و حمایت از طرح‌های اجرایی  و کارهای زیر بنایی می‌توان بهتر از گذشته در صنعت مخابرات فعالیت داشت.

انتهای پیام/63015/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول