اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مرکز پژوهشگاه های ایران:

تاسیس صندوق مخابرات از گام های موثر در زمینه رشد فناوری خواهد بود

قائم مقام مرکز پژوهشگاه های ایران گفت: با ایجاد صندوق مخابرات و تامین مالی آن از 20درصد درامد کشور در مخابرات می‌توان گامی موثر در زمینه تحقق فناوری های نو و فکری برداشت.

تاسیس صندوق مخابرات از گام های موثر در زمینه رشد فناوری خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در مراسم سومین کنفرانس تخصصی فناوری‌های نوین ارتباطی در محل نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با حضور سخنرانان برجسته کشور در زمینه‌های فناوری اطلاعات و استرات‍‍‍‍‍ژی شرکت‌های مخابراتی و پیشنهاد بسته سیاستی به دولت جدید جهت بهبود وضعیت مخابرات برگزار گردید.

طی این مراسم محمود جراحی معاون توسعه بنیاد مستضعفان و طراح ایده اپراتور دوم مخابرات با اشاره به رشد روز افزون دانش IT، اظهار کرد: جامعه بشری امروز همواره نیازمند دست‌یابی به سریع‌ترین و بروز ترین دانش‌ها و خدمات چه در زمینه مخابراتی و چه در زمینه اطلاعاتی است.

وی ادامه داد: زمینه‌های رشد در کشور به وفور وجود دارد و تنها نیازمند حمایت از این سرمایه‌ها و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت آنها است.

*ایجاد بستر وزیر ساخت مناسب عامل کلیدی موفقیت است

در ادامه این مراسم علی فتوت احمدی استاد دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به عوامل کلیدی موفقیت در زمینه شبکه‌های موبایل و مخابراتی بیان کرد: از جمله عوامل کلیدی موفقیت شبکه‌های موبایل ارائه بستر و زیر ساخت‌های شبکه‌ای مناسب از سوی اپراتور با کمترین میزان قطعی و بیش‌ترین میزان تحویل به مشترک است.

وی با توجه به وجود استعدادهای درخشان در زمینه‌های مخابراتی در کشور ایران تاکید کرد: ایران مستعد تلاش در زمینه فناوری اطلاعات است و در این زمینه گام های بلندی از سوی نخبگان و فعالان این صنعت برداشته شده، اما به دلیل حمایت نکردن دولت از پروژه‌ها استقبال از این صنعت کاهش یافته است.

*ایجاد صندوق مخابرات گامی موثر در زمینه رشد فناوری

در ادامه محمد ابراهیم صادقی قائم مقام مرکز پژوهشگاه‌های ایران با بررسی سیاست‌های گذشته در حوزه تجهیزات مخابراتی اظهار کرد: در حال حاضر کشور ما استراتژی شفاف و معینی در زمینه مخابرات ندارد و استفاده نکردن از نیروی انسانی و متخصص در این زمینه سبب شده تا پیشرفت در راه رسیدن به قله‌های دانش در فناوری اطلاعات با دشواری همراه باشد.

وی اضافه کرد: در ایران سهم دولت در تحقیق و توسعه بیش‌تر از بخش سازمان‌های کسب و کار و خصوصی است.

صادقی با ایجاد برنامه‌ای راهبردی برای ارتقای تجهیزات و خدمات فناوری تصریح کرد: با اختصاص برنامه و با به کار گیری بیش‌ترین حجم نیروی انسانی با بالا ترین کیفیت می‌توان در عرصه فناوری گام‌های مؤثری را برداشت.

وی از جمله کارهای مهم و اساسی پیشنهادی به دولت جدید را ایجاد صندوق مخابرات دانست و تاکید کرد: با ایجاد این صندوق و تامین مالی آن از 20درصد درآمد کشور در مخابرات می‌توان گامی موثر در زمینه تحقق فناوری‌های نو و فکری برداشت.

در پایان مراسم یک پنل تخصصی  IEEEنیز برای بررسی رشد صنعت ارتباطات کشور در گذشته و با نگاهی به چشم انداز آینده آن برگزار و بیانیه‌ای در زمینه رشد صنعت مخابرات صادر گردید و از منتخبان فعال در این صنعت تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/63015/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول