اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان:

صنعت مخابرات موتور محرک توسعه کشور است

عضو هیئت مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: صنعت مخابرات یکی از صنایع کلیدی کشور است که می‌تواند موتور محرک و راه‌انداز بسیاری از صنایع پیشرفته و اساسی کشور باشد.

صنعت مخابرات موتور محرک توسعه کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی رقایی صبح امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تخصصی مخابرات، ارتباطات و صنایع وابسته که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: رشد توانمندی‌های لازم در این زمینه و جذب اعتبارات بیش‌تر در این حوزه تاثیر بسزایی در تحقق توسعه کشور خواهد داشت.

وی شناخت کامل ساختار صنعت مخابرات را از جمله عوامل موثر دانست و تاکید کرد: در این میان و پیش از هر اقدامی شناخت کامل ساختار این صنعت اجزای توانمند و موجود و سطح احیای آن تاثیرات خاصی می‌تواند در به تصویر کشیدن افق پیش روی این صنعت موثر باشد و این امر مقدم بر هر کار دیگری است.

عضو هیئت مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اهمیت مخابرات در توسعه کشور بیان کرد: تنها در صورتی می‌تواند این صنعت در تولید و ارز آفرینی کشور موثر باشد که جایگاه و اهمیت آن به عنوان موتور محرک توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی تحقیق، توسعه و پیشرفت را از عوامل موثر در صنایع مخابراتی دانست و تصریح کرد: باید دقت داشت که در صنایع غیر مخابراتی مهم‌ترین عامل رقابت است و سطح طراحی و دانش در آن بسیار ناچیز است، اما در صنایع مخابراتی تحقیق، توسعه و پیشرفت حرف اول را می‌زند بنابراین اگر دولت با حمایت‌های خود ایجاد انگیزه کند و نیروهای متخصص و با تجربه و کار آمد را جذب کند با استفاده از پتانسیل کشور نه تنها می‌توان نیازهای اصلی را برآورده کرد بلکه تمام نیازهای موجود در این عرصه به تحقق می‌رسد.

رقایی همکاری با شرکت‌های بین‌المللی را از عوامل پیشبرد اهداف مخابراتی دانست و عنوان کرد: شرکت‌های مخابراتی دنیا با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند و لذا نیاز به همکاری بین آنها نسبت به گذشته افزایش یافته بنابراین با ارائه راهکارها و استفاده از فرصت‌ها در این زمینه می‌توان گامی موثر در پیشبرد اهداف خود برداشت.

وی اضافه کرد: بروز بودن و مجهز شدن به تجهیزات مخابراتی هم برای خود مخابرات و هم برای کشور مفید و سودآور است.

عضو هیئت مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به حضور فعالان عرصه مخابراتی در نمایشگاه اظهار کرد: حضور در نمایشگاه‌ها به نوعی پیگیری موافق این اصحاب در کنار هم است نمایشگاه‌ها هم در سطح دانش حقوقی و هم بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناخت برای محصولات بین‌المللی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف مخابراتی و ارتباطی شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان با برپایی چهارمین نمایشگاه مخابرات و صنایع وابسته به تحقق این هدف کمک کرده است.

رقایی با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه بیان کرد: تعداد 22 شرکت از استان‌های اصفهان، تهران و قم برای ارائه خدمات خود در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به توانمندی کشور در عرصه ارتباطات تاکید کرد: بی‌شک این توانمندی می‌تواند در هر یک از حوزه‌های پشتیبانی، طراحی سیستم و تجهیزات ایجاد شود.

عضو هیئت مدیره نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اظهار کرد: امید است این نمایشگاه برای فعالان و علاقه‌مندان این صنعت مفید واقع شده و صاحب نظران و مسئولان بیش از پیش به فعالیت در این عرصه پی برده و ایران عزیز به یکی از فعالان در حوزه ارتباطات و مخابرات تبدیل شود.

انتهای پیام/63015/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول