اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره کل آموزش و پرورش قم خبر داد

حضور 36 دانش‌آموز قمی در مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان قم از برگزاری مسابقات سراسری قرآن، نماز و عترت در استان قزوین خبر داد و گفت: 36 دانش‌آموز قمی در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

حضور 36 دانش‌آموز قمی در مسابقات سراسری قرآن

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم گفت: مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش‌آموزان از 23 مرداد ماه آغاز شده و تا 30 مرداد در استان قزوین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مسابقات کشوری برای پسران در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان و مداحی و برای دختران در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: در حال حاضر مسابقات پسران در حال برگزاری است و مسابقات دختران نیز از 28 مرداد آغاز شده و تا آخر مرداد ماه پرونده مسابقات کشوری قرآن، نماز و عترت بسته خواهد شد.

خدا محمدی تعداد پسران شرکت کننده در مسابقات را 24 دانش‌آموز و دختران را 12 نفر ذکر کرد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات قسمت دوم مسابقات قرآن، عترت و نماز است خاطرنشان کرد: قسمت اول مسابقات در رشته‌های تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، جشنواره احکام و انشای نماز از هشتم تیر تا 16 تیرماه در خراسان رضوی برگزار شد.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان قم تعداد رتبه‌های به دست آمده در قسمت اول مسابقات را خوب دانست و بیان داشت: دختران موفق به کسب رتبه‌های اول، سوم و چهارم در صحیفه سجادیه، رتبه سوم و چهارم در تفسیر و دو رتبه سوم و یک رتبه چهارم در نهج البلاغه و پسران نیز موفق به کسب رتبه اول و دوم در مسابقات تفسیر و دو رتبه اول در نهج‌البلاغه شدند.

مسابقات کشوری دانش‌آموزی قرآن، نماز و عترت از سال 1361 در کشور آغاز شده است و اکنون نیز سی و یکمین دوره مسابقات با حضور یک هزار و 152 دانش آموز در استان قزوین در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2258/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول