اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خبر داد

گردآوری 1055 مجلد در حوزه دفاع مقدس در همدان

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از گردآوری یک هزار و 55 مجلد در حوزه دفاع مقدس از سال 80 تاکنون در استان همدان خبر داد.

گردآوری 1055 مجلد در حوزه دفاع مقدس در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدجواد زمردیان ظهر امروز در دومین همایش بررسی نقش اصحاب رسانه در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان اظهار کرد: برخی از دغدغه‌های اصحاب رسانه در راستای اینکه باید یک منبع اطلاع‌رسانی جامعی در اختیار آنها قرار گیرد در نخستین همایش رسانه و نقش آن در دوران دفاع مقدس مطرح شده بود که بعد از یک سال، امروز محقق شد.

وی افزود: با توجه به وجود سایت ساجد در مجموعه بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 98 درصد اطلاعات محتوایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ابراز داشت: با توجه به اینکه باید بیش از یک میلیون سند به صورت اطلاعات محتوایی درآید شاهدیم با وجود حجم بالای کار و اطلاعات از سوم خرداد ماه امسال خبرگزاری دفاع مقدس کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: مجموعه بنیاد حفظ و نشر ارزش‎های دفاع مقدس از سال 80 تاکنون توانسته‌‌اند یک هزار و 55 جلد مختلف را گردآوری کنند و امروز در اختیار محققان و اصحاب رسانه قرار دهند.

زمردیان اذعان داشت: از این تعداد جلد گردآوری شده، تعداد 541 جلد مجله‌ای و 514 جلد روزنامه‌ 16گانه‌ای در حوزه دفاع مقدس مطلب درج شده که بیشترین اخبار در روزنامه‌های اطلاعات، کیهان و جمهوری اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: فاز دوم جمع‌آوری اطلاعات استانی در حال انجام است تا بر وقایع حوزه دفاع مقدس در استان نیز برشی داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان اضافه کرد: از سال‌های 57 تا 67 تاکنون تعداد 49 مجلد و 16 روزنامه به صورت فوق‌العاده اطلاعاتی از حوزه دفاع مقدس چاپ کرده‌اند.

وی ابراز داشت: اگر نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در جنگ نرم بیشتر از سال‌های جنگ نباشد کمتر نیست چرا که با وجود هجمه‌های زیاد دشمن، فعالیت رسانه‌ها 300 درصد افزایش داشته است.

زمردیان افزود: تعداد 835 نفر معادل، یک پنجم خبرنگاران استان همدان در حوزه دفاع مقدس وقایع این حوزه را به یادگار می‌گذارند.

وی در پایان یادآور شد: اگر بتوانیم دستاوردهای دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنیم در روز قیامت می‌توانیم بگوییم دینمان را به امام راحل و شهدا ادا کرده‌ایم.

انتهای خبر/89024/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول